درخت دوستی اهداییِ ماکرون به ترامپ نابود شد

به گزارش مجله مستانه، منابع دیپلماتیک می گویند که درخت دوستی اهدایی رئیس جمهور فرانسه به واشنگتن که در باغ کاخ سفید کاشته شده بود ناپدید شده است.

درخت دوستی اهداییِ ماکرون به ترامپ نابود شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در یک دیدار رسمی به واشنگتن در سال 2018، یک نهال بلوط را به نشانه دوستی به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هدیه داد که در باغ کاخ سفید بعنوان نماد دوستی فرانسه و آمریکا کاشته شد.

بنا به گزارش پایگاه اینترنتی نشنال، یک منبع دیپلماتیک در هفته جاری بیان کرد که از زمان کاشت نهال دوستی در باغ کاخ سفید، روابط میان فرانسه و آمریکا در مورد موضوعاتی چون ایران و موضوعات تجاری رو به تیرگی رفته است.

ترامپ انتها در تاریخ 18 اردیبهشت ماه، به طور یکجانبه آمریکا را از برجام خارج و دستور احیای تحریم های متوقف شده علیه ایران را صادر کرد که این مسئله خشم دیگر امضاکنندگان این توافق هسته ای از جمله پاریس را برانگیخت.

ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه اخیراً خروج آمریکا از توافق هسته ای را بسیار خطرناک توصیف کرد؛ او گفت: من فکر می کنم اقدام آمریکا در به هم زدن این توافق، بسیار خطرناک است.

رؤسای جمهور دو کشور در کنار همسران خود و در مقابل خبرنگارانی از سراسر دنیا، این درخت را بعنوان نماد دوستی که از جنگلی در فرانسه که دو هزار تفنگدار دریایی آمریکا در حین جنگ دنیای اول کشته شده بودند، به آمریکا آمده بود، در باغ کاخ سفید کاشتند.

طبق این گزارش، با اینحال، چند روز بعد، هیچ اثری از این درخت در باغ کاخ سفید نبود و در قرنطینه ناپدید شده بود.

جرارد آرو سفیر سابق فرانسه در آمریکا در یک پیغام توییتری درباره این نهال نوشت: در قرنطینه قرار گرفته است که برای هر موجود زنده ای که وارد آمریکا می گردد، اجباری است.

گرچه سفیر فرانسه متعهد شد که این نهال مجدداً کاشته می گردد اما هرگز چنین چیزی رخ نداد و بنا به گفته منابع دیپلماتیک، این درخت در حین قرنطینه از بین رفت.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 مرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 136

به "درخت دوستی اهداییِ ماکرون به ترامپ نابود شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخت دوستی اهداییِ ماکرون به ترامپ نابود شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید