درخواست سه کشور اروپایی برای تمدید تحریم تسلیحاتی اروپا علیه ایران تا 2023

به گزارش مجله مستانه، سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان روز آدینه در بیانیه ای خواهان باقی ماندن تحریم تسلیحاتی اروپا علیه ایران تا خاتمه سال 2023 شدند.

درخواست سه کشور اروپایی برای تمدید تحریم تسلیحاتی اروپا علیه ایران تا 2023

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان طی بیانیه ای مخالفت خود را با کوشش های آمریکا برای اعمال مجدد تحریم ها علیه ایران اعلام کردند.

وزیران خارجه سه کشور اروپایی پس از مذاکرات خود در برلین در بیانیه ای مشترک با اشاره به کوشش آمریکا برای اعمال مجدد تمامی تحریم های سازمان ملل علیه ایران اعلام کردند: ما قاطعانه معتقدیم که هرگونه کوشش یکجانبه برای بازگردندن تحریم های سازمان ملل پیامد های معکوس جدی در شورای امنیت سازمان ملل خواهد داشت. ما از چنین تصمیمی که در تناقض با کوشش های کنونی ما برای حفظ برجام است، حمایت نمی کنیم.

در این بیانیه تاکید شده است که سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران، اختلافات با این کشور را حل نخواهد کرد.

سه کشور اروپایی در ادامه بیانیه خود مدعی شده است: ما متقاعد شده ایم که باید به نگرانی های مشترک درباره برنامه هسته ای ایران، برنامه موشک های بالستیک و فعالیت های بی ثبات کننده منطقه ای در طولانی مدت پرداخته گردد. به همین دلیل ما معتقدیم که راهبرد فشار حداکثری به صورت موثر به این هدف کمکی نمی کند و به جای آن به مورد بازخواست قرار دادن ایران ادامه می دهیم در حالی که دیپلماسی و مذاکره را پیگیری می کنیم.

سه کشور اروپایی در ادامه این بیانیه بار دیگر مدعی شدند: ما برای حفظ برجام به آن پایبند خواهیم ماند و از ایران می خواهیم تمامی اقداماتی که در تضاد با توافق بوده را بازگردانده و بدون تاخیر به پایبندی کامل بازگردد. ما بار دیگر آمادگی خود برای تعامل اساسی با ایران را اعلام می کنیم.

سه کشور اروپایی در این بیانیه به طور آشکارا از تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت سازمان ملل اعلام حمایت نموده اند.

در این بیانیه آمده است: سه کشور اروپایی به اجرای کامل قطعنامه 2231 که توسط آن برجام در سال 2015 مورد تایید نهاده شد پایبند هستند. اگر چه ما معتقدیم که برداشته شدن برنامه ریزی شده تحریم تسلیحاتی سلاح های متعارف در اکتبر آینده که در قطعنامه 2231 به آن اشاره شده پیامد های زیادی برای امنیت و ثبات منطقه خواهد داشت.

سه کشور اروپایی در ادامه اضافه کردند: ما خواهان آن خواهیم شد که تحریم های اروپا درباره صادرات تسلیحات متعارف و فناوری موشکی تا سال 2023 پابرجا بماند. ما به این موضوع با هماهنگی تنگاتنگ با روسیه و چین که دو عضو به جامانده برجام هستند و دیگر اعضای شورای امنیت سازمان ملل و دیگر شرکای کلیدی خواهیم پرداخت.

اتحادیه اروپا هر از چند گاهی مدعی می گردد که به دنبال حفظ توافق هسته ای با ایران است، اما در واقعیت و از زمانی که آمریکا از برجام خارج شده گام عملی ملموسی برای عمل به تعهدات خود بر نداشته و تنها به صدور بیانیه اکتفا نموده است.

دولت آمریکا بعد از خروج از توافق هسته ای برجام در اردیبهشت ماه سال 1397 به اقداماتی تحریک آمیز سعی نموده ایران را پای میز مذاکره بیاورد.

با این وجود، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که وعده می داد با اجرای سیاست های سختگیرانه علیه ایران می تواند این کشور را برای عقد توافقی بهتر پای میز مذاکره بیاورد به دلیل ناکام ماندن برنامه هایش در قبال ایران، اینک در آمریکا تحت فشار نهاده شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 954

به "درخواست سه کشور اروپایی برای تمدید تحریم تسلیحاتی اروپا علیه ایران تا 2023" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست سه کشور اروپایی برای تمدید تحریم تسلیحاتی اروپا علیه ایران تا 2023"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید