رئیس دانشگاه آزاد انتصاب وزیر آموزش عالی کشور عراق را تبریک گفت

به گزارش مجله مستانه، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی طی پیامی، انتصاب وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی کشور عراق را به وی تبریک گفت.

رئیس دانشگاه آزاد انتصاب وزیر آموزش عالی کشور عراق را تبریک گفت

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور پیغامی، انتصاب وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی کشور عراق را به وی تبریک گفت.

متن پیغام طهرانچی به توضیح زیر است:

جناب پروفسور نبیل کاظم عبدالصاحب

وزیر محترم آموزش عالی و تحقیقات علمی جمهوری عراق

مایلم تبریکات صمیمانه خود را به مناسبت انتصاب جنابعالی که از دانشگاهیان صاحب نام کشور عراق هستید، به سمت وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی کشور جمهوری عراق ابراز کنم.

روابط محبت آمیز و صمیمانه دو ملت و دو دولت همسایه در سال های اخیر مثال زدنی و رو به گسترش بوده است و یکی از عناصر تقویت کننده آن، روابط آکادمیک و دانشگاهی می باشد و در میان دانشگاهیان ایران، دانشگاه آزاد اسلامی نقش بسزایی در توسعه و تعمیق این روابط داشته است.

دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری دنیا با حدود یک میلیون دانشجو و 40 درصد دانشجویان ایران و پیشتاز تحقیقات فناوری نوین ایران با حدود 40 هزار عضو هیأت علمی، میزبان 18 هزار دانشجوی غیرایرانی است که حدود یک چهارم ایشان دانشجویان عراقی هستند و به این ترتیب رکورددار تعداد دانشجویان غیرایرانی همچنین دانشجویان عراقی در میان دانشگاه های ایران است. به همین دلیل توافق نامه های با محتوایی بین این دانشگاه و وزارت محترم آموزش عالی و تحقیقات عراق و نیز دانشگاه های معتبر عراقی طی سه سال گذشته جهت همکاری های آموزشی و تحقیقاتی مشترک منعقد شده است و یقیناً تحکیم ارتباط های علمی و برطرف موانع موجود و تسهیل رفت وآمدهای اساتید و دانشجویان دو کشور برادر، گشایش های مهمی را در مسائل منطقه به همراه خواهد آورد.

تردیدی ندارم که جنابعالی به عنوان یک دانشگاهی صاحب نام و اعتبار نیز حامی گسترش هرچه بیشتر این مناسبات در دوران وزارت خواهید بود و با حضور جنابعالی مناسبات علمی و پژوهشی بیش از گذشته ارتقا خواهد یافت.

امیدوارم که جنابعالی در اسرع وقت دعوت این دانشگاه و وزارت علوم تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران را جهت سفر به ایران پذیرفته تا تدوین توافقنامه همکاری های گسترده تر امکان پذیر گردد.

سلامتی و موفقیت جنابعالی را از درگاه خداوند متعال خواستارم.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 896

به "رئیس دانشگاه آزاد انتصاب وزیر آموزش عالی کشور عراق را تبریک گفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس دانشگاه آزاد انتصاب وزیر آموزش عالی کشور عراق را تبریک گفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید