راهپیمایی زنان در واشنگتن صحنه اعتراضات علیه سیاست های ترامپ بود

به گزارش مجله مستانه، هزاران آمریکایی روز شنبه به طرف مقر دیوان عالی آمریکا در واشنگتن راهپیمایی کردند تا یاد و خاطره روث بیدر گینزبرگ، قاضی تازه درگذشته این دیوان را گرامی بدارند و به عجله رئیس جمهور کشورشان برای تایید نامزد انتخابی اش برای جایگزینی این قاضی فقید اعتراض نمایند.

راهپیمایی زنان در واشنگتن صحنه اعتراضات علیه سیاست های ترامپ بود

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، علی رغم اعتراضات دموکرات ها، کمیته قضایی سنا تاریخ 22 اکتبر (اول آبان ماه) را به عنوان روز رای گیری در مورد تایید صلاحیت قاضی ایمی کنی برت، نامزد دیوان عالی که از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا معرفی شده، مشخص نموده است.

دموکرات ها تاکید دارند که این فرایند تایید صلاحیت خیلی به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در تاریخ سوم نوامبر (13 آبان ماه) نزدیک است.

بیش از 26 میلیون آمریکایی در حال حاضر آرای خود را به صندوق های رای انداخته اند تا انتخاب نمایند که در چهار سال آینده چه کسی در کاخ سفید بر مسند قدرت بنشیند، ترامپ یا رقیب دموکراتش جو بایدن.

شرکت نمایندگان در راهپیمایی زنان گفتند، از اینکه جمهوری خواستار آماده هستند تا صلاحیت ایمی کنی برت را در آستانه روز انتخابات تایید نمایند، بسیار خشمگین و عصبانی هستند چرا که همین جمهوری خواستار از برگزاری فرایند تایید صلاحیت در مورد مریک گارلند، نامزد معرفی شده از سوی باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا آن هم شش ماه مانده به انتخابات 2016 میلادی امتناع نموده بودند.

سونجا اسپو، مدیر کمپین های حقوق فراوری مثل در گروه حامی فمینیست فرابنفش (UltraViolet) که یکی از سخنگویان در این اعتراض بود، گفت: حقیقت این ماجرا این است که ما قدرتمند هستیم و آنها ترسیده اند. آنها در آستانه سقوط و شکست هستند و این را نیز خوب می دانند در حالی که ما در شرف پیروزی هستیم.

روث بیدر گینزبرگ، یک قهرمان لیبرال حقوق زنان بود که در تاریخ 18 سپتامبر درگذشت.

این معترضان از مرکز واشنگتن به طرف مقر دیوان عالی راهپیمایی کردند. صدها راهپیمایی و اعتراضات در مقابل ساختمان های شهرداری ها، پارک ها و بناهای یادبود در سراسر آمریکا برنامه ریزی شده بود.

اگر برت بتواند کرسی در دیوان عالی به دست آورد، آنوقت محافظه کاران از یک اکثریت شش به سه برخوردار خواهند بود.

این راهپیمایی بر موضوعات مربوط به نژادپرستی و خشونت علیه زنان نیز متمرکز بود.

، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 26 آبان 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1135

به "راهپیمایی زنان در واشنگتن صحنه اعتراضات علیه سیاست های ترامپ بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهپیمایی زنان در واشنگتن صحنه اعتراضات علیه سیاست های ترامپ بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید