راه های توسعه همکاری های دانشگاه تبریز با دانشگاه جمهوریت سیواس آنالیز شد

به گزارش مجله مستانه، رئیس دانشگاه جمهوریت سیواس کشور ترکیه و مدیر همکاری های علمی و بین المللی این دانشگاه ضمن ملاقات با رئیس دانشگاه تبریز، راه های توسعه همکاری های دوجانبه را آنالیز کردند.

راه های توسعه همکاری های دانشگاه تبریز با دانشگاه جمهوریت سیواس آنالیز شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات نتایج درخواست ویزای دانشجویی انگلیس 2020 هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش گروه دانششگاه خبرنگاران، عالیم ییلدیز، رئیس دانشگاه جمهوریت سیواس کشور ترکیه و علی آقسو، مدیر همکاری های علمی و بین المللی این دانشگاه، ضمن ملاقات با رئیس دانشگاه تبریز راه های توسعه همکاری های دوجانبه را آنالیز کردند.

میر رضا مجیدی، رئیس دانشگاه تبریز در این ملاقات ضمن خوش آمدگویی به بعضی ظرفیت های دانشگاه تبریز در حوزه های مختلف پرداخت و گفت: توسعه همکاری های بین المللی، حرکت در مرز های دانش و مرجعیت علمی در منطقه از جمله راهبرد های این دانشگاه است.

وی در ادامه تاکید نمود: با توجه به مشترکات تاریخی و فرهنگی دو کشور ایران و ترکیه آماده هر گونه توسعه همکاری علمی با کشور ترکیه می باشیم و به همین دلیل خواهان عملیاتی شدن تفاهم نامه های منعقده با دانشگاه های ترکیه هستیم.

عالیم ییلدیز رئیس دانشگاه جمهوریت سیواس کشور ترکیه نیز در این ملاقات ضمن ابراز خرسندی از حضور خود در دانشگه تبریز در ادامه خواهان گسترش مناسبات علمی و دانشگاهی با دانشگاه های تبریز و در راس آن ها با دانشگاه تبریز شد.

وی در ادامه با اشاره به بعضی ظرفیت های دانشگاه جمهوریت سیواس اضافه نمود: این دانشگاه در حال حاضر با داشتن 53 هزار دانشجو، 18 دانشکده، چهار مرکز پژوهشی و دو هزار استاد از جمله یکی از دانشگاه های قدیمی و بزرگ کشور ترکیه است و کسب رتبه اول جذب اعتبار برنامه اراسموس دربین دانشگاه های کشور ترکیه از افتخارات این دانشگاه است.

عسگری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه نیز در این ملاقات پیشنهاد برگزاری دوره های آموزشی مشترک در رشته های مختلف به ویژه رشته های نوظهور را ارائه کرد و در ادامه خواهان توسعه برنامه اراسموس پلاس و اجرای پروژه های تحقیقاتی مشترک شد.

شایان ذکر است؛ در این ملاقات همچنین طرفین در خصوص برگزاری هفته علمی فرهنگی تبریز در شهر سیواس و به میزبانی دانشگاه جمهوریت سیواس توافق و تاکید نمودند. بازدید از مراکز رشد و نوآوری، کتابخانه مرکزی دانشگاه تبریز، بازدید از دانشگاه های شهید مدنی و صنعتی سهند و نیز ملاقات با استاندار آذربایجان شرقی از جمله دیگر برنامه های دکتر عالیم ییلدیز رئیس دانشگاه جمهوریت سیواس کشور ترکیه و هیات همراه وی در سفر به شهر تبریز بوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 673

به "راه های توسعه همکاری های دانشگاه تبریز با دانشگاه جمهوریت سیواس آنالیز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه های توسعه همکاری های دانشگاه تبریز با دانشگاه جمهوریت سیواس آنالیز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید