رای دادن به سهراب مرادی برای ایرانی ها محدود شد

به گزارش مجله مستانه، فدراسیون جهانی وزنه برداری به بهانه خرابکاری با قطع کردن دسترسی کاربران ایرانی برای شرکت در رای گیری بهترین وزنه بردار سال 2018 دست طرفداران و علاقه مندان ایرانی برای رای دادن به سهراب مرادی را بست!

رای دادن به سهراب مرادی برای ایرانی ها محدود شد

فدراسیون جهانی وزنه برداری دسترسی کاربران ایرانی را بست!

رضاعباسپور - سایت رسمی فدراسیون جهانی وزنه برداری در حالی دسترسی کاربران ایرانی به خروجی این سایت را از چند روز پیش و بعد از انتشار اسامی نامزدهای سال 2018 کسب عنوان بهترین وزنه بردار مرد و زن سال بسته است، که نام سهراب مرادی وزنه بردار طلایی و رکوردشکن وزنه برداری ایران در رقابت های جهانی 2018 ترکمنستان نیز در میان کاندیداهای اصلی کسب این عنوان ارزشمند واقع شده است. اتفاقی تلخ و توهین آمیز به اهالی وزنه برداری و علاقه مندان بی شمار این رشته ورزشی در داخل کشور که مهیای رای دادن به سهراب مرادی برای انتخاب شدن به عنوان بهترین وزنه بردار سال 2018 جهان هستند.

نظرسنجی ینوبوسکوویچ یا همان نظرسنجی آزاد فدراسیون جهانی وزنه برداری برای انتخاب بهترین وزنه بردار سال، هر ساله با رای گیری آزاد از کاربران مجازی و علاقه مندان به رشته وزنه برداری به وسیله رای دادن روی سایت رسمی فدراسیون جهانی وزنه برداری برگزار می گردد. آرای عمومی که در نهایت تکلیف بهترین وزنه بردار سال را تعیین می نماید. اما سال جاری برای انتخاب بهترین وزنه بردار سال 2018 جهان، گویا دست اندرکاران فدراسیون جهانی وزنه برداری به بهانه خاطره تلخی که از هک شدن سایت این مجموعه توسط کاربران ایرانی بعد از مسابقه بهداد سلیمی در بازی های المپیک 2016 ریو به یادگار دارند، تصمیم گرفتند که دسترسی کاربران ایرانی به سایت رسمی این مجموعه را تا سرانجام زمان انتخاب بهترین وزنه بردار سال 2018 قطع نمایند. این اتفاق که بدون اغراق توهین مستقیم به طرفداران و علاقه مندان ایرانی در رشته وزنه برداری است به این دلیل صورت گرفت که فدراسیون جهانی وزنه برداری نام سهراب مرادی فوق ستاره 96 کیلویی وزنه برداری ایران و رکوردشکن این وزن در رقابت های جهانی 2018 ترکمنستان را جزو کاندیداهای اصلی کسب عنوان بهترین وزنه بردار سال 2018 جهان قرار داده است.

فدراسیون جهانی وزنه برداری درشرایطی که هنوز زمان اندکی از معرفی کاندیداهای اصلی حاضر در جمع بهترین های وزنه برداری جهان در سال 2018 روی خروجی سایت رسمی این مجموعه نگذشته بود، دسترسی به این رای دهی بین المللی را فقط برای کاربران ایرانی قطع و از دسترس خارج کرد تا درنهایت امکان ورود کاربران ایرانی به سایت فدراسیون جهانی با آدرسی که از داخل ایران است وجود نداشته باشد.

این حرکت توهین آمیز فدراسیون جهانی وزنه برداری به کاربران و علاقه مندان ایرانی قطعا بدلیل اتفاق تلخی است که سال 2016 و بعد از اعتراضات گسترده و هک شدن سایت رسمی فدراسیون جهانی بدلیل نادآوری که در المپیک ریو در حق بهداد سلیمی ستاره فوق سنگین کشورمان در رقابت با لاشا تالاخادزه گرجستانی بوجود آمد بوده است. زیرا در آن موقع سایت رسمی فدراسیون جهانی وزنه برداری توسط یک هکر ایرانی هک شد و ازبین رفت تا این اتفاق تلخ و تاثر برانگیز روی دست فدراسیون جهانی وزنه برداری هزینه های سنگینی از بابت راه اندازی دوباره سایت مرجع این مجموعه بین المللی و پتشیبانی قوی تر از آن گردد. بعد از آن نیز چندبار در رای گیری ها و موارد مشابه اینچنینی تخلفات متعددی از سوی برخی افراد نامعلوم که خود را طرفدار و حامی وزنه برداری ایران نامگذاری نموده بودند رخ داد تا مجموع این اتفاقات تاسف برانگیز مسئولان فدراسیون جهانی وزنه برداری را برای قطع کردن دسترسی کاربران ایرانی به خروجی سایت این مجموعه در زمان برگزاری رای گیری جهانی بهترین وزنه بردار سال مصمم تر از قبل کند. -

البته این موضوع بیشتر از قبل بهانه ای دست برخی مسئولان فعلی فدراسیون جهانی وزنه برداری که روابط خوبی با مسئولان فدراسیون وزنه برداری ایران ندارند داد تا آنها فرصت را غنیمت شمرده و برای ضربه زدن به شان و صندلی وزنه برداری ایران در جهانی وزنه برداری شمشیر خود را برای ما از رو ببندند! البته اگرچه دسترسی به سایت رسمی فدراسیون جهانی وزنه برداری برای رای دادن به سهراب مرادی ملی پوش کشورمان که نامش در بین بهترین های سال 2018 جهان واقع شده است بدون داشتن فیلتر شکن به هیچ وجه امکان پذیر نیست. اما خب حتی با داشتن فیلترشکن و ورود به محلی که برای رای دادن روی خروجی سایت فدراسیون جهانی وزنه برداری طراحی شده است، بازهم وقتی تعیینات کاربران ایران تعیین می گردد، مسائل عدیده ای برای رای دادن به گزینه مد نظر پیش پای کاربر ایرانی ایجاد می گردد. نکته جالب توجه در این اتفاق تاسف برانگیز برای کاربران ایرانی این است که مسئولان فدراسیون وزنه برداری ایران حتی پس از آگاه شدن از این موضوع که در واقع توهین مستقیم به آنها نیز به شمار می رود، هیچ تلاشی برای متقاعد کردن سیاست گذاران اصلی فدراسیون جهانی وزنه برداری به جهت برداشتن این مانع بزرگ از سر راه کاربران ایرانی در دستور کار خود قرار نداده است! البته از سوی دیگر نیز باید نقدی هم به برخی طرفدارنماهای ایرانی داشت که باعث یک چنین فضاهای نا امن و ایجاد بی اعتمادی در یک مجموعه بین المللی می شوند! فضای بی اعتمادی خودساخته که باعث می گردد در یک چنین شرایط حساس و سرنوشت سازبرای وزنه برداری ایران حتی از رای دادن آزادانه و بدون حد و مرز نیز توسط مراجع عالی بین المللی محدود و طرد شویم. در حالیکه سهراب مرادی نماینده شایسته وزنه برداری ایران امروز برای رسیدن به عنوان بهترین وزنه بردار جهان رقابتی حساس و میلیمتری با چهار کاندیدای عنواندار و رکوردشکن دیگر دارد. رقابتی که در سرانجام آن داشتن حتی یک رای بالاتر و بیشتر می تواند برای نماینده وزنه برداری ایران حکم بهترین شدن در سال 2018 را داشته باشد. اما حالا با بوجود آمدن این شرایط سخت و پیچیده خودساخته وضعیتی نامعلوم و رقابتی نابرابر برای وزنه بردار ملی پوش کشورمان در این رای گیری ایجاد شده است.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 3 خرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 44

به "رای دادن به سهراب مرادی برای ایرانی ها محدود شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رای دادن به سهراب مرادی برای ایرانی ها محدود شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید