رقابتهای جهانی درس های زیادی به ما داد، نباید فریب روس ها را خورد

به گزارش مجله مستانه، عباس حاج کناری با بیان اینکه تمام عوامل تیم ملی طبق مسئولیت های محوله خود با تمام وجود تلاش کردند و هیچکس در رقابتهای جهانی کم کاری نکرد به خبرنگاران گفت: من به هیچ عنوان کاری به شرایط و مسایل گذشته ندارم، ولی در مجموع ما از زمان استارت برای رقابتهای جهانی و فرایند انتخاب نفرات تیم ملی که به واقع کار بسیار سختی بود، توانستیم طبق برنامه پیش رویم.

رقابتهای جهانی درس های زیادی به ما داد، نباید فریب روس ها را خورد

وی شرح داد: تمام سعی و تلاش ما بر این بود با بضاعت موجود به سمت کسب بهترین نتیجه برویم که خوشبختانه با توجه به همین شرایط توانستیم نتایج راضی کننده ای کسب کنیم. البته این رضایت مندی، فارغ از رده بندی نهایی تیمی و کم و کاستی ها موجود تیم ملی بود که اگر همین کاستی ها هم وجود نداشت می توانستیم به راحتی روی سکو برویم و نتایج بسیار درخشانتری کسب کنیم.

مربی تیم ملی کشتی آزاد ادامه داد: رقابتهای قهرمانی جهان با هر میدان بین المللی دیگری متفاوت است و انگیزه و روحیه خاص خود را می طلبد. من در چندین دوره رقابتهای جهانی حضور داشت و کشتی گرفتم اما در میادینی پیروز شاهر شدم که واقعا انگیزه وتفکر لازم برای کسب قهرمانی را داشتم.

حاج کناری در خصوص دستاوردهای فنی حضور در رقابتهای جهانی هم گفت: حضور در این دوره از رقابتهای جهانی درس های زیادی برای ما به همراه داشت و به ما نشان داد باید برای المپیک 2020 توکیو به چه سمت و سوئی از نظر آماده سازی و نحوه کار حرکت کنیم. پیکارهای جهانی به ما نشان داد در چه نقاطی ضعف داریم و باید برطرف کنیم و در چه مواقعی با فزونی نسبت به حریفان همراه بودیم.

وی اضافه کرد: کادر فنی به خوبی تمام نکات موجود در رقابتهای جهانی را زیر نظر گرفت و ثبت کرد تا در اردوهای بعدی تا المپیک به خوبی مورد توجه قرار گیرند. ما به وضوح در رقابتهای دیدیم که چه نکاتی در اردوها به بچه ها تذکر داده شد اما آنها در انجام آن چندان جدی نبودند و از همان نقطه ضربه هم خوردند. خوشبختانه خودشان هم این تجربه را بدست آوردند که تاکید کادر فنی روی برخی موارد در اردوهای تیم ملی به چه دلیل است و چرا باید به تمام دستورات کادر فنی عمل کنند.

قهرمان اسبق کشتی جهان ادامه داد: نکات ریز و مهمی در کشتی وجود دارد که ملی پوشان اگر آنها را مد نظر قرار دهند، نتیجه می گیرند و اگر به سادگی از کنار آنها بگذرد به نتیجه مطلوب نخواهد رسید. ما می توانستیم مدال های بیشتر و نتایج بهتری در رقابتهای جهانی کسب کنیم که مطمئنا به خاطر همین نکات ریز نتوانستیم به آنها برسیم.

مربی تیم ملی کشتی آزاد به اعمال نفوذ قزاقها در رقابتهای جهانی هم اشاره کرد و گفت: متاسفانه مسئولان برگزاری به عنوان میزبان رقابتهای جهانی 2019 قزاقستان از هیچ تلاشی برای اعمال نفوذ در بحث قرعه کشی و قضاوت کشتی ها دریغ نکردند. کشتی گیران قزاق از همان ابتدا در گروه های بسیار راحتی حضور می یافتند و تا پای دیدارهای رده بندی و فینال هم به لطف داوران صعود می کردند. متاسفانه ما هم در بسیاری از موارد با این مسایل برخورد داشتیم و حق برخی از بچه های ما خورده شد.

حاج کناری در پایان به برخورد برخی از چهره های بزرگ کشتی روسیه با کادر فنی و ستاره های تیم ملی ایران اشاره کرد و گفت: به هیچ عنوان نباید گول روسها را بخوریم. به هر حال آنها رقیب دیرینه ما هستند و نمی خواهند به سادگی جایگاه خود را از دست دهند. آنها به رغم نشان دادن ظاهری محبت آمیز همچنان مهمترین حریف ما هستند و نباید رفتار محبت آمیز آنها را به عنوان همکاری و تعامل کامل با ما تلقی کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 332

به "رقابتهای جهانی درس های زیادی به ما داد، نباید فریب روس ها را خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقابتهای جهانی درس های زیادی به ما داد، نباید فریب روس ها را خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید