رژیم های عجیب در روزگار غریب

به گزارش مجله مستانه، اگر مکمل غذایی مصرف نکنی، عضلاتت پرحجم نمی گردد، رژیم غذایی ات را فراموش نکن و حتی در مسافرت و زمان هایی که تمرینات سبک تر شده، به آنها ادامه بده، ویتامین و اسید های آمینه برای تو از همه چیز مهم تر است، سفیده تخم مرغ را باید هر روز مصرف کنی... اینها توصیه های بعضی مربیان پرورش اندام و بدن سازی به

رژیم های عجیب در روزگار غریب

رژیم های عجیب در روزگار غریب

اگر مکمل غذایی مصرف نکنی، عضلاتت پرحجم نمی گردد، رژیم غذایی ات را فراموش نکن و حتی در مسافرت و زمان هایی که تمرینات سبک تر شده، به آنها ادامه بده، ویتامین و اسید های آمینه برای تو از همه چیز مهم تر است، سفیده تخم مرغ را باید هر روز مصرف کنی... اینها توصیه های بعضی مربیان پرورش اندام و بدن سازی به ورزشکاران این رشته است. طی مطالب تناسب اندام شماره های قبل رژیم های غذایی ورزشکاران رشته بدن سازی و پرورش اندام و مسائل آنها را آنالیز کردیم . مضرات و مسائل استفاده خودسرانه از مکمل های غذایی را هم مطرح کردیم اما در این مقاله به سراغ ورزشکان جوان این رشته رفتیم و از زبان خودشان جویای رژیم غذایی آنها شدیم.

هومن هوشیار 18 سال دارد و بیش از دو سال است که به رشته بدن سازی روی آورده است. هومن مهم ترین هدفش از انجام تمرینات سنگین بدنسازی را افزایش وزن و رسیدن به اندامی مناسب می داند. وی که در مقطع متوسطه مشغول ادامه تحصیل است، در رابطه با رژیم های غذایی که مربیان برایش در نظر گرفته بودند گفت: از هفته اولی که تمریناتم را آغاز کردم، رژیم غذایی از طریق مربی ام دراختیارم نهاده شد. روزهای اول خوردن این همه مواد غذایی برایم کار سخت و دشواری بود اما طولی نکشید که به این رژیم عادت کردم و حتی بعد از مدتی مجبور شدم وعده های غذایی ام را افزایش دهم.

به مربی ام اعتماد دارم

هومن درباره مواد غذایی که در این مدت مصرف می کرد، گفت: هفته اول 8 عدد سفیده تخم مرغ، یک کاسه عدسی و حدود 300 گرم جگر وعده صبحانه من را تشکیل می داد. خوردن این همه غذا در یک وعده کار سختی بود اما باید به نظر مربی ام احترام می گذاشتم. تازه این اول راه بود. هفته بعد صبحانه ام تغییر کرد و من باید پیش از تمرین 15 سفیده تخم مرغ و 2 زرده آبپز می خوردم و مربی ام گفته بود تا جایی که می توانم جگر بخورم. سیب زمینی آبپز و تن ماهی هم از دیگر مواد غذایی بود که باید مصرف می کردم.

هومن درباره مصرف مکمل های غذایی افزود: مربی ام می گفت باید از مکمل غذایی استفاده کنم و معتقد بود در غیر این صورت، عضلاتم پرحجم نخواهد شد. روزهای اول به صحبت هایش گوش دادم و از مکمل هایی که اصلا نمی دانستم چیست، استفاده کردم. هفته اول پوستم ناراحت شد و تمام پشت و کتفم جوش زد. به همین علت، به پزشک مراجعه کردم و وی علت اصلی این ناراحتی های پوستی را استفاده از این مکمل ها تشخیص داد و در رابطه با مضرات بعضی از مکمل های غذایی برایم صحبت کرد. به همین علت، دیگر سراغ مکمل ها نرفتم اما دیگر دوستانم که با من در یک باشگاه تمرین می نمایند، به خوردن مکمل خیلی اعتقاد دارند و هیچ مسئله ای هم برایشان ایجاد نشده است. وی در پاسخ به این پرسش که دوستانت از چه مکملی استفاده می نمایند، گفت: تستوسترون، کربن، کراتین و چیزهایی از این دست. البته بچه ها از این پودرها بسیار راضی هستند. هومن درباره مراجعه به پزشک تغذیه گفت: طی دو سالی که بدن سازی کار می کنم، با هیچ پزشک تغذیه ای مشورت ننموده ام. من به مربی ام اعتماد دارم و مطمئن هستم که کارش را خوب بلد است. در این دوسال، وزن من از 50 کیلوگرم به 78 کیلو رسیده و آن یک باری هم که به پزشک مراجعه کردم، به علت جوش های پوستی ام بود. هومن اصلا نمی دانست که تستوسترون جزو مواد نیروزا و دوپینگ محسوب می گردد و از اینکه طی این مدت به اندام دلخواهش رسیده، بسیار خشنود بود.

ماهی 300 هزار تومان می خورم

جعفر باغبان هم سه سال است که بدن سازی کار می نماید. اندام رونی کلمن، قهرمان اسطوره ای پرورش اندام را می پسندد اما مهم ترین هدفش برای انجام تمرینات ورزشی رسیدن، به سلامتی است. این جوان 17 ساله درباره رژیم غذایی خود گفت: روزانه 15 سفیده تخم مرغ، سینه مرغ، نصف ماهی عظیم، 250 گرم جگر و چند مکمل ویتامینی مصرف می کنم. روزهای اول که تازه در باشگاه ثبت نام نموده بودم، حاضر بودم برای پرحجم شدن عضلاتم هر چه قدر که مربی ام تشخیص بدهد غذا بخورم. وی ادامه داد: البته پیگیری این رژیم غذایی و استفاده از مکمل هایی غذایی خیلی برایم پرهزینه بود و مجبور بودم ماهیانه 300 هزار تومان برای رسیدن به اندامی خوب خرج کنم. وی هم در صحبت های خود اظهار داشت که به مربیانش اعتماد داشته و هرگز رژیم های غذایی برنامه ریزی شده از سوی آنها را با پزشک تغذیه مطرح ننموده است.

مربیان بدن سازی بیشتر از مشاوران تغذیه نقش دارند

احمد صادقی هم 9 سال است که به صورت مستمر به باشگاه می رود. احمد 29 ساله است. وی به رژیم غذایی خود اشاره نمود و گفت: روزانه 15 سفیده تخم مرغ مصرف می کنم. جگر هم به توصیه مربیان، یکی از مهم ترین مواد غذایی مصرفی ام است. میوه، کاهو، تن ماهی، سیب زمینی، گوشت، مرغ، شیر و مکمل هایی غذایی هم وعده های دیگر غذایی ام را تشکیل می دهند. طی این 9 سالی که تمرین می کنم به مشاور تغذیه ای مراجعه ننموده ام و البته با مسئله ای هم روبه رو نشده ام. اگر احساس کنم استفاده از مکملی مشکل ساز خواهد بود، در استفاده کردن آن وسواس به خرج می دهم. اما ورزشکاران کم سن و سال تر هر چه مربی بگوید گوش می دهند.

منبع:http://www.salamat.com

منبع: راسخون
انتشار: 7 مهر 1400 بروزرسانی: 7 مهر 1400 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1684

به "رژیم های عجیب در روزگار غریب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رژیم های عجیب در روزگار غریب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید