سرنگ تاشو برای مبتلایان به آلرژی ساخته شد

به گزارش مجله مستانه، محققان دانشگاهی سرنگی مخصوص افراد مبتلا به آلرژی ابداع نموده اند که مانند یک ساعت روی مچ دست بسته می گردد و با فشار یک دکمه سرنگ باز شده و می توان آن را به ران تزریق کرد.

سرنگ تاشو برای مبتلایان به آلرژی ساخته شد

به گزارش خبرگزاریاقتصادایران، اگر فرد در معرض واکنش های آلرژیک قرار داشته باشد، حمل کردن یک سرنگ حاوی اپینفرین حیاتی است. این سرنگ ها بیشتر اوقات حجیم هستند و احتمال زیادی وجود دارد فرد آن را گم کند. به همین دلیل محققان دانشگاه رایس یک راه ساده ابداع نمودهاندتا افراد آن را روی مچ دست خود حمل نمایند.

محققان یک قلم EpiWear ابداع نمودهاندکه روی مچ دست بسته می گردد و یک سرنگتاشو اپینفرین را در خود پنهان نموده است. این دستگاه به اندازه یک ساعت مچی است. اگر فرد در وضعیت واکنش آلرژیک قرار بگیرد، کافی است تا سرنگ را باز کند و یک اهرم امنیتی را فشار دهد. سپس با فشار دکمه ای دارو را به ران خود تزریق می نماید.

محققان دانشگاهی به طور دقیق از نگرانی های ایمنی اینگجتمطلب هستند. طراحیگجتبه گونه ای است که اجازه نمی دهد سوزن به طور اتفاقی از جای خود خارج گردد. همچنین آنان تصمیم دارند قابی بسازند که از فشرده شدن دکمه به طور تصادفی نیز جلوگیری می نماید.

قطعات مختلف این دستگاه با پرینتر سه بعدی ساخته می شوند و دانشجویان تصمیم دارند آن را ارتقا دهند.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 19 تیر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 98

به "سرنگ تاشو برای مبتلایان به آلرژی ساخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرنگ تاشو برای مبتلایان به آلرژی ساخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید