شرکت هزارو 500 اولیای کردستانی در جلسات مجازی آموزش خانواده

به گزارش مجله مستانه، رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از شرکت هزارو 500 نفر از اولیای دانش آموزان با احتیاج های ویژه در جلسات مجازی آموزش خانواده اطلاع داد.

شرکت هزارو 500 اولیای کردستانی در جلسات مجازی آموزش خانواده

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای تحصیلی استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان در تبادل نظر با خبرنگار از ،گفت:با توجه به اهمیت آموزش خانواده در نظام تعلیم وتربیت دانش آموزان با احتیاج های ویژه خدمات مشاوره ای، روانشناختی وجلسات آموزش خانواده بهمنظورایجادآرامش، کاهش اضطراب و مدیریت بحران در بسترفضای مجازی شاد وکانال های ارتباطی به خانواده ها ارائه شد.

رنجبرگفت: فرآیند تربیت همیشگی است و مشاوران در فضای مجازی پیغام ها و کلیپ های تربیتی را با موضوع حفظ بهداشت روانی، مهارت ماندن در منزل، ارائه خدمات مشاوره تحصیلی- تربیتی، ارتقای بهداشت روان، پیشگیری از مسائل اجتماعی رفتاری، کاهش استرس وسایر موارد مشاوره وتربیتی را در اختیار اولیا قرار دادند.

او با تاکید براهمیت آموزش اولیای دانش آموزان با احتیاج های ویژه توضیح داد: اعضای خانواده به آموزش مستمر و پویا احتیاج دارند و ارائه خدمات مشاوره ای به خانواده ها در فرایند شکل گیری خانواده متعالی نقش ویژه ای دارد و از اهمیت خاصی برخوردار است.

رنجبر در ادامه مهم ترین اهداف آموزش والدین در جلسات آموزش خانواده رابررسی مسائل ومسائل دانش آموزان با احتیاج های ویژه، ایجاد هماهنگی بین آموزش های مدرسه و خانه و تعمیم آموزش های مدرسه در خانه، توجه به نقش مدرسه وخانواده در رشد اجتماعی دانش آموزان وکمک به رشد استقلال فردی واجتماعی آنان، آموزش شیوه های برخورد با دانش آموزان با احتیاج های ویژه وآشنا کردن اولیا با تربیت صحیح فرزندان و امور تحصیلی آنان با توجه به وجود تفاوت های فردی میان فرزندان یک خانوادهعنوان کرد.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان ادامه داد: کوشش می گردد با ارتقای سطح آگاهی در حیطه تربیتی و افزایش سطح مهارتی به لحاظ عملکردی نگرش، احساسات و واکنش های عاطفی خانواده ها به سمت آشنایی با ویژگی های خاص، توانمندی، محدودیت ها وعلاقمندی های کودک با احتیاج ویژه راهنمایی گردد.

رنجبر گفت: برگزاری نظام مند آموزش خانواده و ارائه خدمات مشاوره ای، موجبات آسایش فکری وروانی خانواده ها را فراهم نموده ونحوه رفتارمناسب با دانش آموز با احتیاج ویژه را به آنان آموزش می دهد.

او در ادامه اضافه کرد: برای آموزش والدین لازم استدر هر منطقه احتیاج های آموزشی آنان به طور دقیق شناسایی و براساس آن برنامه آموزشی طراحی گردد.

ع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 مهر 1399 بروزرسانی: 23 مهر 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1065

به "شرکت هزارو 500 اولیای کردستانی در جلسات مجازی آموزش خانواده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت هزارو 500 اولیای کردستانی در جلسات مجازی آموزش خانواده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید