شناسایی میکروب های خطرناک با هوش مصنوعی

به گزارش مجله مستانه، محققان دانشگاه موناش در استرالیا از ابداع یک سیستم هوش مصنوعی برای شناسایی، درمان و مقابله با میکروب های خطرناک بیماری زا خبر داده اند.

شناسایی میکروب های خطرناک با هوش مصنوعی

میکروب های خطرناک که به سوپرباگ ها شهرت دارند در برابر آنتی بیوتیک ها مقاوم هستند و لذا می توانند بیماری های خطرناکی را به انسان منتقل نمایند که درمان آنها به سادگی میسر نمی گردد.

عفونت های ناشی از سوپرباگ ها سالانه بیش از 700هزار نفر را در سراسر دنیا به کام مرگ می فرستد و انتظار می رود این رقم تا سال 2050 به حدود ده میلیون نفر در سال افزایش یابد که شرایط دشواری را به انسان ها تحمیل خواهد نمود. سوپرباگ ها به علت افراط انسان ها در مصرف آنتی بیوتیک مقاومت بالایی در برابر داروهای عادی دارند.

سیستم هوش مصنوعی جدید که آلفرد نام گرفته با دریافت بودجه 3.4 میلیون دلاری از دولت فدرال استرالیا ابداع شده است. این ابزار هوش مصنوعی با آنالیز اطلاعات ژنتیکی میکروب ها، داده های الکترونیک مربوط به مراقبت های درمانی و نیز با بهره گیری از یک پایگاه داده گسترده می تواند مقاومت دارویی میکروب ها را آنالیز نموده و در نهایت سوپرباگ های خطرناک را شناسایی کند.

این سیستم می تواند از هر بیمار ده ها هزار قطعه داده متنوع جمع آوری کند و با مقایسه این داده ها با اطلاعات قبلی به یافتن بهترین روش درمانی برای هر بیمار و آنالیز پیامدهای استفاده از هر یک از این روش های درمانی یاری کند.

از این طریق می توان نحوه انتقال عفونت سوپرباگ ها به بدن انسان را آنالیز کرد و حتی متوجه شد این نوع عفونت ها به چه میزان و به چه شیوه ای از بیمارستان ها به بدن افراد منتقل می شوند.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 بهمن 1399 بروزرسانی: 5 بهمن 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1268

به "شناسایی میکروب های خطرناک با هوش مصنوعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی میکروب های خطرناک با هوش مصنوعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید