گوگل تا 2029 رایانه کوانتومی تجاری می سازد

به گزارش مجله مستانه، ساندار پیچای مدیر عامل گوگل در جریان برگزاری کنفرانس توسعه دهندگان این شرکت بیان نمود امیدوار است گوگل تا سال 2029 بتواند یک رایانه کوانتومی تجاری بسازد.

گوگل تا 2029 رایانه کوانتومی تجاری می سازد

از سوی دیگر اریک لوسرو یکی از مهندسان ارشد واحد هوش مصنوعی گوگل نیز با ارسال پستی وبلاگی تأیید کرده که یکی از اهداف گوگل ساخت رایانه ای کوانتومی است که توان پردازش و سرعت محاسباتی منحصر به فردی داشته باشد.

گوگل مجموعه ای جدید را در سانتاباربارای کالیفرنیا به همین کار اختصاص داده است. اولین پایگاه داده کوانتومی گوگل در همین مرکز واقع است و آزمایشگاه هایی برای تحقیق در حوزه سخت افزار نیز در آن ایجاد شده است.

همچنین قرار است تاسیساتی برای تولید تراشه های مورد استفاده در رایانه های کوانتومی در مرکز یادشده تأسیس شود. قدرت پردازش بالا، دقت بی همتا و امکان فعالیت در مقیاس گسترده از جمله مهم ترین مزایای رایانه های کوانتومی است که می توانند پیچیده ترین محاسبات را در مدت زمان کوتاهی انجام دهند.

از این طریق تحولی اساسی در حوزه بهداشت و درمان، اقتصاد، رمزگذاری، هوش مصنوعی، انرژی و توسعه پایدار ایجاد می شود. با توجه به نگرانی های ناشی از تداوم گرمایش زمین و احتمال شیوع بیماری های خطرناک تازه، رایانه های کوانتومی می توانند به منظور غلبه بر چالش های مذکور به کمک انسان ها بیایند.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 تیر 1400 بروزرسانی: 9 تیر 1400 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1556

به "گوگل تا 2029 رایانه کوانتومی تجاری می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل تا 2029 رایانه کوانتومی تجاری می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید