طرز تهیه پیتزا سه پنیره

به گزارش مجله مستانه، پیتزا سه پنیره همانطور که از نامش مشخص است، پیتزایی است که از 3 پنیر متفاوت تهیه می شود. پیتزا یک غذای محبوب است و در سراسر جهان نیز طرفداران بسیار زیادی دارد. پیتزا سه پنیره نیز نوعی از پیتزاست که طعم بسیار لذیذ و دلچسبی دارد. همچنین نظر دوست داران پیتزا را به خود جلب کرده است. این غذا نسبت به پیتزاهای دیگر یک غذای سبک محسوب می شود. زیرا دارای مخلفات متفاوت از جمله فرآوده های گوشتی نیست. در این مطلب قصد داریم طرز تهیه پیتزا سه پنیره را آموزش دهیم. بنابراین اگر قصد دارید که این غذای مجذوب کننده را برای اولین بار تهیه کنید، این مطلب را تا سرانجام مطالعه نمایید.

طرز تهیه پیتزا سه پنیره

دستور تهیه پیتزا سه پنیره

پیتزا سه پنیره همانطور که اشاره شد، از 3 پنیر پیتزای متفاوت تهیه می شود. این غذای مجذوب کننده مناسب افرادی است که علاقه مند به طعم بی نظیر پنیر هستند. در ادامه مواد لازم برای آماده کردن پیتزا سه پنیره مناسب 1 نفر آورده شده است. در صورتی که تمایل دارید این غذا را برای افراد بیشتر یا کمتری تهیه کنید، میزان مواد اولیه را به همین نسبت تغییر دهید. همچنین می توانید خمیر پیتزا را خودتان در منزل تهیه کنید. در غیر این صورت نیز می توان آن را به صورت نیمه آماده نیز از سوپرمارکت ها تهیه کرد. ما در این مطلب طرز تهیه خمیر پیتزا را نیز آموزش می دهیم.

مواد لازم برای تهیه پیتزا سه پنیره

  • پنیر موزارلا 40 گرم
  • پنیر موزارلا کم چرب 30 گرم
  • پنیر فونتینا 30 گرم
  • برگ جعفری تازه به میزان لازم

مواد لازم برای تهیه خمیر پیتزا

  • خمیرمایه 2 قاشق چایخوری
  • آرد سه پیمانه و نیم یا حدود 450 گرم
  • روغن زیتون دو قاشقق غذاخوری
  • آب ولرم یک پیمانه و نیم یا حدود 300 میلی لیتر
  • نمک به میزان لازم

طرز تهیه خمیر پیتزا

برای درست کردن خمیر پیتزا ابتدا خمیر مایه را درون آب حل کرده و سپس 2 الی 5 دقیقه کنید تا کاملاً با یکدیگر مخلوط شوند. در ادامه باید نمک، آب و خمیر مایه را به آرد اضافه کنید. حال خمیر را به مدت 5 دقیقه به خوبی و با دست ورز دهید تا یک گلوله خمیری یکدست و کمی چسبناک حاصل شود. لازم به ذکر است که اگر خمیر خیلی چسبناک شده و به دست می چسبد می توانید به آن کمی آرد بیفزایید. برای ورز دادن خمیر، همزن برقی، البته با دور آهسته نیز می تواند به کمک شما بیاید. حال باید اجازه دهید که 4 الی 5 ساعت خمیر به اصطلاح در یخچال استراحت کند. استراحت خمیر باعث پف کردن آن می شود. اما در صورتی که تمایل دارید سریعاً از خمیر استفاده کنید، باید بدانید که نتیجه نهایی خمیری نازک و ترد می شود. خمیر نازک برای پیتزای ایتالیایی و خمیر پف کرده برای پیتزای آمریکایی مناسب تر است.

مراحل تهیه پیتزا سه پنیره

پیتزا سه پنیره همانطور که گفته شد، مخلفات زیادی ندارد و از این بابت به پیتزا مارگاریتا شباهت دارد. در صورتی که مایل بودید خمیر پیتزا را خود در منزل تهیه کنید، از دستور تهیه خمیر پیتزا پیروی کرده و پس از استراحت خمیر در یخچال به باقی مراحل بپردازید. در ادامه آموزش تهیه پیتزا سه پنیره مرحله به مرحله آورده شده است.

رنده کردن پنیر

برای درست کردن پیتزا سه پنیره ابتدا پنیر کوزارلا کم چرب و پنیر فونتینا را رنده کنید. پنیر دیگر یعنی پنیر موزارلای پرچرب را نیز در صورتی که به شکل قالبی یا یخ زده تهیه کرده اید، تکه تکه کرده و کنار بگذارید.

پهن کردن و آماده سازی پیتزا

حال نوبت به آماده سازی پیتزا سه پنیر می رسد. برای این کار ابتدا خمیر پیتزا را پهن کنید. پیش از آن نیز روی سطح مورد نظر کمی آرد بپاشید تا خمیر به آن نچسبد. توجه داشته باشید که قطر خمیر نباید بیشتر از 1 سانتی متر باشد. همچنین اندازۀ 25 سانتی متر نیز برای آن مناسب است. این پیتزا را می توانید بر روی گریل و یا داخل فر نیز تهیه کنید. در صورتی که تمایل دارید آن را روی دستگاه گریل تهیه کنید باید گریل را روی حرارت ملایم روشن کرده و میزان کمی روغن زیتون روی آن بریزید. حال روی خمیر پیتزا سس گوجه فرنگی بریزید و با پشت یک قاشق آن را روی خمیر به خوبی پخش کنید. در ادامه می توانید پنیرها و جعفری خرد شده را نیز روی خمیر قرار دهید. توجه داشته باشید که پنیر به نسبت مناسب روی پیتزا قرار گرفته باشد.

طرز تهیه سس گوجه فرنگی

خیلی از افراد برای سس پیتزا از سس گوجه فرنگی یا همان سس کچاپ آماده استفاده می کنند. در صورتی که تمایل داشتید این سس را خودتان تهیه کنید می توانید گوجه فرنگی را رنده کرده روی حرارت قرار دهید. اجازه دهید آب آن تبخیر شود. سپس به آن ادویه های لازم از جمله نمک، فلفل، آویشن و پودر را نیز بیفزایید. همچنین برای بهتر شدن طعم آن نیز می توان به آن کمی سبزی های معطر نیز اضافه کرد. سس گوجه فرنگی که خودتان آن را از اول تهیه کنید، طعم بسیار تازه تری خواهد داشت و در نتیجۀ نهایی نیز مؤثر خواهد بود.

پخت پیتزا

همانطور که اشاره شد این پیتزا را می توانید داخل فر، روی گریل و حتی داخل تابه تهیه کنید. برای درست کردن آن روی گریل باشد کف گریل را با روغن زیتون کمی چرب کنید و پیتزای آماده شده را داخل آن قرار داده و در گریل را ببندید. برای آماده سازی آن داخال فر و یا تابه نیز به همین شکل عمل کنید. زمان پخت این پیتزا نیز حدود 20 دقیقه است.

  • زمان کل برای تهیه پیتزا سه پنیره: 30 دقیقه

نتیجه گیری

همانطور که خواندید طرز تهیه پیتزا سه پنیره بسیار راحت بوده و در کمتر از 30 دقیقه می توان آن را به راحتی تهیه کرد. این پیتزا نسبت به باقی پیتزاها بسیار سبک بوده و همچنین به دلیل نداشتن فرآورده های گوشتی کالری کمتری دارد. این پیتزای مجذوب کننده و پُرپنیر را می توانید برای وعده های ناهار و شام سرو کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید.

منبع: اسنپ مارکت
انتشار: 8 خرداد 1401 بروزرسانی: 8 خرداد 1401 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1926

به "طرز تهیه پیتزا سه پنیره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه پیتزا سه پنیره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید