ظرفیت کشتار 22000 قطعه طیور در یک شبانه روز را داریم

به گزارش مجله مستانه، خبرنگاران/لرستان مدیرکل دامپزشکی لرستان، گفت: با توجه به ظرفیت کشتارگاه های سطح استان در هر ساعت در در طول شبانه روز ظرفیت کشتار 22 هزار قطعه طیور وجود دارد و کلیه مراحل کشتار با استفاده از تجهیزات و امکانات کشتارگاه ها به صورت صنعتی انجام می گردد.

ظرفیت کشتار 22000 قطعه طیور در یک شبانه روز را داریم

مصطفی زبردست در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: در حال حاضر در لرستان 10 واحد کشتارگاهی فعال در حوزه صنعت طیور در شهرستان های خرم آباد، الیگودرز، دورود، بروجرد، کوهدشت و سلسله وجود دارد.

وی ادامه داد: در همه کشتارگاه های طیور استان هم نظارت شرعی و هم بهداشتی انجام می گردد.

زبردست اضافه کرد: با توجه به ظرفیت کشتارگاه های سطح استان در هر ساعت در در طول شبانه روز ظرفیت کشتار 22 هزار قطعه طیور وجود دارد و کلیه مراحل کشتار با استفاده از تجهیزات و امکانات کشتارگاه ها به صورت صنعتی انجام می گردد.

مدیرکل دامپزشکی لرستان، مطرح نمود: از ابتدای سال تا به امروز یک سری اقدامات در بحث به روز رسانی امکانات کشتارگاه ها اجرا شده که هدف ما ارتقاء سطح کشتارگاه هاست.

وی توضیح داد: کشتارگاه هایی که ما در استان داریم معمولاً در رتبه B قرار دارند و برنامه ریزی اجرا شده دنبال ارتقاء رتبه کشتارگاه ها به A است که باعث می گردد ظرفیت در بحث صادرات مرغ به سایر کشورهای حوزه خلیج فارس و اطرافمان وجود داشته باشد.

زبردست مطرح نمود: ما یک مرکز پای مرغ در شهرستان کوهدشت داریم که علاوه بر اشتغال زایی خوبی که داشته، پای مرغ به کشورهای شرق آسیا مانند ویتنام، وین و کره جنوبی وجود دارد.

مدیرکل دامپزشکی لرستان، توضیح داد: اداره کل دامپزشکی لرستان با توجه به اقداماتی که در سطح این واحد انجام داده توانسته الزامات بهداشتی این کشورها را فراهم کند که از ابتدای سال تا به امروز توانسته ایم بیش از 2000 تن پا و پنجه را به است کشورها صادر کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 خرداد 1401 بروزرسانی: 31 خرداد 1401 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1949

به "ظرفیت کشتار 22000 قطعه طیور در یک شبانه روز را داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت کشتار 22000 قطعه طیور در یک شبانه روز را داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید