عراق، جریان صدر: زمان انتخابات پارلمانی زودهنگام تغییر نکرده است

به گزارش مجله مستانه، در حالی که بحث پیشنهاد تعویق انتخابات پارلمانی زودهنگام در عراق مطرح است، ائتلاف سائرون وابسته به جریان صدر از عدم تغییر زمان مقرر یعنی ششم ژوئن 2021 تا به امروز اطلاع داد.

عراق، جریان صدر: زمان انتخابات پارلمانی زودهنگام تغییر نکرده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شفق نیوز، صادق السلیطی نماینده وابسته به ائتلاف سائرون در مجلس عراق بیان نمود: زمان انتخابات زودهنگام مجلسی عراق در ماه ژوئن سال 2021 همچنان به قوت خود باقی است و تا به امروز تصمیم رسمی برای تغییر این موعد صادر نشده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی اضافه نمود: تغییر در فرایند سیاسی جز با مشارکت گسترده در انتخابات میسر نمی گردد و این به روزرسانی کارت انتخاباتی در اسرع وقت به منظور تباه نشدن آرای رای دهندگان را طلب می نماید.

از سوی دیگر عماد محمد محمود رئیس کمیته امنیتی عالی انتخابات وزارت کشور عراق از نشست خود با رئیس کمیساریای عالی انتخابات عراق و نیز مسئول امور کیفری وزارت کشور عراق اطلاع داد.

وی بر ضرورت هماهنگی مستقیم میان دفاتر کمیساریا و شعبه کیفری درباره اینکه نامزدها سابقه کیفری نداشته باشند، تاکید نمود.

محمود گفت: با رئیس کمیساریای عالی انتخابات، سازوکار هماهنگی و همکاری و طرح امنیتی، برای حمایت از مراکز انتخابات در بغداد و دیگر استان ها به شکل مفصل آنالیز شد.

معاون وزیر کشور عراق در امور انتخابات بیان نمود: دستورات لازم به پلیس استان ها برای سازوکار توزیع کارت های انتخاباتی و پوشش امنیتی کامل مراکز اخذ رای، داده شده است.

وی اضافه نمود: به روسای پلیس استان ها برای هماهنگی و همکاری کامل با مسئولان دفاتر کمیساریای عالی انتخابات و تهیه گزارش مستمر درباره فرایند اوضاع و چالش های امینتی و حل آنها دستورات لازم ابلاغ شده است.

وزیر مهاجرت عراق: پفراینده آوارگان قبل از انتخابات بسته خواهد شد

همزمان ایوان فائق وزیر مهاجرت عراق امروز دوشنبه به بازگشت 66 هزار خانواده آواره به مناطق خود اطلاع داد و از تعیین کردن پفراینده آوارگان قبل از انتخابات اطلاع داد.

وی اضافه نمود: با وجود چالشهای بزرگی که وزارت مهاجرت دارد اما برنامه برای بازگرداندن آوارگان به خانه و کاشانه خود و حل موضوع در اسرع وقت، ادامه دارد. 47 اردوگاه بسته شده و 66 هزار خانوار به مناطق مسکونی خود بازگشتند.

وزیر مهاجرت و امور آوارگان عراق بیان نمود: در مرحله آینده همه اردوگاه ها در موصل و الانبار بسته خواهد شد و فقط اردوگاه های اقلیم کردستان عراق می ماند که نشست های گسترده با مقامات اقلیم برای سازوکار و اقدام مشترک برای برچیدن این اردوگاه ها و بازگشت آوارگان به شهرهای خود برقرار است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 بهمن 1399 بروزرسانی: 29 بهمن 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1315

به "عراق، جریان صدر: زمان انتخابات پارلمانی زودهنگام تغییر نکرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق، جریان صدر: زمان انتخابات پارلمانی زودهنگام تغییر نکرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید