عکس ، ماشین های بسیار خاص و کمیابی که در گذشته وارد ایران شده اند

به گزارش مجله مستانه، گجت نیوز نوشت: خودروهای خاص و اسپرت خودروسازان بزرگ در دوره قبلی واردات به ایران راه پیدا کردند.

عکس ، ماشین های بسیار خاص و کمیابی که در گذشته وارد ایران شده اند

طرح واردات خودرو به زودی شروع می گردد و طبق آن قرار است خودروهای با سقف 20 هزار دلار وارد بازار ایران شوند. در واقع طبق این طرح فقط واردات خودروهای مالی در دستور کار قرار خواهد گرفت و دیگر شاهد ورود خودروهای خاص خودروسازان بزرگ به ایران نخواهیم بود.

این در حالی است که در دوره قبلی واردات بین سال های 1383 تا 1397 خودروهای خاص و اسپرت متعددی وارد بازار ایران شدند. به همین دلیل قصد داریم شما را با مجذوب کننده ترین خودروها در بازار ایران آشنا کنیم.

مرسدس بنز SLS AMG

شش دستگاه از مدل های مختلف مرسدس بنز SLS AMG در سال های 2011 تا 2015 با پلاک ملی به ایران راه پیدا کردند تا به یکی از مجذوب کننده ترین خودروها در بازار کشورمان تبدیل شوند. دو نسخه از این 6 دستگاه به عنوان مدل عادی از موتور 8 سیلندر 6.2 لیتری تنفس طبیعی بهره می برند که این پیشرانه می تواند قدرتی برابر با 571 اسب بخار و گشتاور 651 نیوتن متر را به فراوری برساند.

قدرت فراوری شده از این پیشرانه نیز به وسیله گیربکس 7 سرعته اتوماتیک دو کلاچه به چرخ های عقب انتقال پیدا می نماید. این خودرو ظرف مدت 3.8 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رسد و حداکثر سرعت آن نیز 317 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. یک دستگاه دیگر نیز در نسخه Final Edition می تواند قدرتی برابر با 591 اسب بخار را ارائه دهد. این نسخه با کاپوت و بال عقب فیبرکربنی خود با نسخه عادی متمایز شده است.

سه نسخه دیگر نیز به عنوان قدرتمندترین نسخه مرسدس بنز SLS AMG در مدل بلک سریز به موتوری با قدرت 631 اسب بخار و گشتاور 635 نیوتن متر مجهز شدند. به واسطه این پیشرانه قدرتمند مرسدس بنز SLS AMG می تواند ظرف مدت 6.3 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. مرسدس بنز SLS AMG را باید یکی از خاص ترین خودروهای وارداتی در ایران دانست که با طراحی ویژه درها و عملکرد فنی فوق العاده خود می تواند رانندگان را به وجد بیاورد.

پورشه 911 توربو S

پورشه 911 جزو خودروهای خاص وارداتی بازار ایران به شمار می رود. واردکنندگان تعداد محدودی از نسخه کررا 4 در نسل ششم و کررا اس در نسل هفتم را به ایران آوردند؛ اما پورشه 99 توربو اس یک نسخه بسیار خاص بوده که فقط 2 دستگاه از آن در نسل هفتم به بازار ایران راه پیدا کردند. این نسخه به یک موتور 6 سیلندر تخت باکسر 3.8 لیتری مجهز شده که می تواند قدرتی برابر با 560 اسب بخار و گشتاور 700 نیوتن متر را به فراوری برساند.

قدرت فراوری شده از این پیشرانه نیز به وسیله گیربکس 7 سرعته اتوماتیک دو کلاچه به تمام چرخ ها منتقل می گردد. پورشه 911 توربو S می تواند ظرف مدت 3.1 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. حداکثر سرعت این خودرو نیز 320 کیلومتر بر ساعت اعلام شده که چنین ارقامی آن را به یک سوپر اسپرت ویژه در بازار ایران تبدیل می نماید. بعلاوه این خودرو لقب پرشتاب ترین خودرو بازار ایران را نیز به خود اختصاص داده است.

فراری 458 ایتالیا

فراری 458 ایتالیا یکی دیگر از مجذوب کننده ترین خودروها در ایران محسوب می گردد. یک دستگاه فراری 458 ایتالیا مدل 2012 در سال 1393 با مجوز خاص ورزشکاری و پلاک ملی به بازار ایران راه پیدا کرد. این سوپر اسپرت ایتالیایی با طراحی خاص خود با گذشت چندین سال نیز همچنان خاص به نظر می رسد.

فراری 458 ایتالیا به یک موتور 4.5 لیتری تنفس طبیعی مجهز شده که می تواند قدرتی برابر با 570 اسب بخار و گشتاور 540 نیوتن متر را به فراوری برساند. قدرت فراوری شده از این پیشرانه نیز به وسیله گیربکس 7 سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل می گردد. این خودرو ظرف مدت 3.4 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رسد و حداکثر سرعت آن نیز 325 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 5 آبان 1401 بروزرسانی: 5 آبان 1401 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 2036

به "عکس ، ماشین های بسیار خاص و کمیابی که در گذشته وارد ایران شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، ماشین های بسیار خاص و کمیابی که در گذشته وارد ایران شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید