فرودگاه بین المللی پوکت ، نمای دیدنی و مجذوب کننده از فرودگاه پوکت (تور پوکت)

به گزارش مجله مستانه، تایلند به علت داشتن جاذبه های طبیعی و توریستی فراوان، یکی از مراکز پراهمیت گردشگری جهان در سال های اخیر به شمار می رود. یکی از مقاصد پرطرفدار این کشور، جزیره پوکت می باشد. به علت رفت و آمد زیاد گردشگران به این جزیره، فرودگاه بین المللی پوکت به عنوان دومین فرودگاه پرتردد کشور تایلند شناخته می گردد. از این رو در این بخش قصد داریم اطلاعاتی را در خصوص این فرودگاه پوکت از مجموعه فرودگاه های تایلند در اختیار شما دوستان قرار دهیم. با ما همراه باشید.

فرودگاه بین المللی پوکت ، نمای دیدنی و مجذوب کننده از فرودگاه پوکت (تور پوکت)

برای سفر با تور پوکت همراه ما باشید. هیچ جا بهتر از سواحل زیبای پوکت تایلند نمیتواند خستگی را از تن شما بدر کند و تجربه آرامش را به شما بدهد.

پوکت بهشت تایلند

پوکت جزیره ایست در جنوب غربی کشور تایلند که به علت داشتن سواحل شنی زیبا و تفریحات دریایی فراوانی مانند موج سواری، قایق سواری و غواصی یکی از برترین مقاصد برای استراحت و گذراندن یک تعطیلات عالی محسوب می گردد. سالانه گردشگران زیادی برای تماشای طبیعت بکر و زیبای این جزیره به پوکت سفر می نمایند. در نتیجه فرودگاه پوکت یکی از پرترافیک ترین و مهم ترین فرودگاه های تایلند به شمار می آید.

فرودگاه بین المللی پوکت

فرودگاه بین المللی پوکت (Phuket International Airport) یک فرودگاه همگانی (مسافری) است که در بخش شمالی جزیره پوکت و در ارتفاع 25 متری از سطح دریا واقع شده است. این فرودگاه با کد یاتای HKT و طول باند 3000 متر، در حال حاضر دارای 10 خط هوایی فعال می باشد. فرودگاه پوکت به علت تعداد زیاد پروازهایش به صورت شبانه روزی فعال است. این فرودگاه می تواند در ساعت حدود 30 پرواز را مدیریت نماید. بر اساس آمار منتشر شده از فعالیت فرودگاه، سالانه بالغ بر دومیلیون و نهصد هزار مسافر و دوازده هزان تن بار با 27000 پرواز منتقل می گردد. از این رو سومین جایگاه در بین فرودگاه های تایلند از لحاظ انتقال مسافر، مربوط به فرودگاه پوکت می باشد.فرودگاه پوکت در سال2013 ، 3/11 میلیون ورود داشته که این تعداد نسبت به تعداد ثبت شده در سال 2012 حدود 8/18 درصد رشد داشته است.

پایانه های فرودگاه

فرودگاه بین المللی پوکت دارای 2 پایانه مسافربری است. یکی از این پایانه ها به پروازهای خارجی و دیگری به پروازهای داخلی اختصاص دارد. پایانه سومی نیز در این فرودگاه وجود دارد که مربوط به پروازهای چارتر است. این پایانه فرعی که با نام X شناخته می گردد، از سال 2014 به این فرودگاه اضافه شده است.به علت ترافیک بالا و اهمیت فرودگاه پوکت طرح توسعه آن در سال تازه وارد مرحله عملیاتی شد و قرار است تا یک پایانه تازه با ظرفیت حدود 5 میلیون نفر به این فرودگاه اضافه گردد که در این صورت ظرفیت انتقال مسافر در سال به 5/12 میلیون نفر می رسد. براساس این طرح ساخت یک پارکینگ بزرگ نیز در برنامه توسعه فرودگاه واقع شده است. در این فرودگاه 7 ایستگاه تاکسی برای رفت و آمد آسان مسافران در نظر گرفته شده است. از این رو هیچ مسئله ای برای دسترسی به آن نخواهید داشت.

خطوط هوایی تهران - پوکت

پروازهای مستقیم از ایران به جزیره پوکت برای اولین بار به وسیله شرکت هواپیمایی ماهان راه اندازی شد. این پروازها از فرودگاه بین المللی امام انجام می گردد. سایر پروازهای داخلی و خارجی به این جزیره به صورت پروازهای اتصالی(کانکت) انجام می گردد که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

بانکوک ایرویز (بانکوک Airways) : تهران بانکوک پوکت

قطر ایرویز (Qatar Airways) : تهران دوحه پوکت

ایران ایر (Iran Air) : تهران دبی پوکت

هواپیمایی اتحاد (Etihad) : تهران ابوظبی پوکت

هواپیمایی امارات (Emirates) : تهران دبی پوکت

ایر آسیا مالزی (Air Asia Airlines) : تهران کوالالامپور پوکت ، تهران بانکوک پوکت

منبع: همگردی
انتشار: 29 دی 1401 بروزرسانی: 29 دی 1401 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 2073

به "فرودگاه بین المللی پوکت ، نمای دیدنی و مجذوب کننده از فرودگاه پوکت (تور پوکت)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرودگاه بین المللی پوکت ، نمای دیدنی و مجذوب کننده از فرودگاه پوکت (تور پوکت)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید