فیلم ، قطرک های عفونت زایی که هنگام حرف زدن از دهان ما خارج می شوند

به گزارش مجله مستانه، قطرک ها و هواپخش هایی که هنگام حرف زدن فراوری می شوند، مانند سرفه و عطسه کردن، می توانند باعث انتقال ویروس ها از شخصی به شخص دیگر شوند.

فیلم ، قطرک های عفونت زایی که هنگام حرف زدن از دهان ما خارج می شوند

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش خبرنگاران گروهی از پژوهشگران آمریکایی در نامه ای به ژورنال پزشکی نیوانگلند از کار خود در به تصویر کشیدن انتشار قطرک های مایع دهان هنگام صحبت کردن با استفاده از پراکنش نور لیزر خبر داده اند.

به نوشته این پژوهشگران شیوع کووید-19 باعث جلب توجه دوباره به شناخت سازوکارهای انتشار این قطرک ها شده است.

این پژوهشگران می نویسند: عمل صحبت کردن قطرات مایعی را فراوری می نماید که اندازه های متفاوتی دارند و می توانند حاوی ذرات مسری ویروس باشند. قطرک های عظیم تر به سرعت روی زمین می افتند، قطرک های کوچک ممکن است آبشان را از دست بدهند و به صورت هسته های قطرک در فضا شناور بمانند و به صورت ذرات هواپخش عمل نمایند و باعث گسترش ذرات ویروسی عفونت زا در محیط شوند.

این پژوهشگران نتیجه تجربه شان با پراکنش نور لیزر را برای به تصویر کشیدن قطرک های فراوری شده در صحبت کردن و جهتهای آن گزارش نموده اند.

این فیلم شرایط انتشار قطرک ها را در هنگام ادا کردن عبارت stay healthy در مرحله اول بدون ماسک و در مرحله دوم با ماسک (حوله پارچه ای مرطوب) را نشان می دهد (کاهش میزان انتشار در مرحله دوم واضح است).

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی نماید.

فایل آن را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

این دانشمندان بر مبنای ثبت جهت این قطرک ها با این روش می گویند هر چه صدای فرد بلندتر باشد، قطرک های بیشتری از دهانش خارج می گردد که با نتایج تحقیقات قبلی در این باره تطبیق دارد.

به گفته این پژوهشگران بعضی از آنالیز های قبلی به این نتیجه رسیده اند که اندازه قطرک های انتشار یافته در صحبت کردن کوچکتر از قطرک های انتشار یافته در هنگام عطسه و سرفه کردن است، و بعضی دیگر از آنالیز ها اندازه آنها را مشابه گزارش نموده اند.

این دانشمندان در این آنالیز به نقش نسبی این قطرک ها در سرایت ویروس ها نپرداخته اند و صرفا کارشان را به تصویر کشیدن انتشار قطرک ها در حین صحبت کردن و تاثیر قرار دادن ماسک پارچه ای مرطوب در جلوگیری از آن محدود نموده اند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 750

به "فیلم ، قطرک های عفونت زایی که هنگام حرف زدن از دهان ما خارج می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم ، قطرک های عفونت زایی که هنگام حرف زدن از دهان ما خارج می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید