قرنطینه در جمهوری آذربایجان تا خاتمه سال ادامه خواهد داشت

به گزارش مجله مستانه، رامین بایراملی رییس هیات اداری نهاد دولتی بهداشتی (طبیب) جمهوری آذربایجان گفت: رژیم قرنطینه برای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس در جمهوری آذربایجان تا خاتمه سال جاری میلادی ادامه خواهد داشت .

قرنطینه در جمهوری آذربایجان تا خاتمه سال ادامه خواهد داشت

بایراملی در نشست خبری ستاد عملیاتی ویژه هیات دولت جمهوری آذربایجان برای مقابله با کرونا ویروس با اعلام این خبر اضافه کرد: انتظار نمی رود واکسن درمان کرونا ویروس تا سال آینده میلادی تهیه شود .

وی با اشاره به این که هنوز هیچ دارویی وجود ندارد تا بتواند ویروس را از بدن خارج کند، اضافه کرد: همه ما باید زندگی در شرایط وجود کرونا ویروس را یاد بگیریم و بنابراین رژیم قرنطینه در کشور تا خاتمه سال ادامه خواهد داشت .

این در حالی است که هیات دولت جمهوری آذربایجان به تازگی تصمیم گرفت برخی محدودیتهای به کار گرفته شده مربوط به رژیم قرنطینه ویژه در این کشور را لغو کند .

ابراهیم محمداف سخنگوی هیات دولت جمهوری آذربایجان با اشاره به این که به تازگی افزایش موارد ابتلا به کرونا ویروس در این کشور مشاهده شده است، گفت: به طور کلی شرایط در این زمینه تحت کنترل می باشد، اما ناچار به لغو برخی محدودیت های رژیم قرنطینه ویژه در جمهوری آذربایجان هستیم.

بنا به تصمیم هیات دولت جمهوری آذربایجان دریافت اجازه خروج سه ساعته از منزل از سامانه الکترونیکی وزارت کشور به کار گرفته شده در شهرهای باکو، سومقایت، گنجه ، لنکران و آبشرون این کشور از 18 ماه می (برابر 29 اردیبهشت) لغو می شود .

همچنین ورود به پارک ها و بوستان ها و بلوارهای عمومی به شرط تجمع کمتر از 10 نفر آزاد می شود، رستوران ها، غذاخوری ها و مراکز پذیرایی هم به شرط ارائه خدمات به مشتریان از ساعت 8 صبح تا ساعت 18 بعدازظهر بازگشایی می شود.

به گزارش هیات دولت جمهوری آذربایجان از 29 اردیبهشت در سراسر کشور موزه ها و نمایشگاه ها بازگشایی و ممنوعیت خروج افراد 65 سال به بالا از منزل هم لغو می شود.

با این حال محدودیت هایی همچون ورود و خروج به کشور به استثنا کامیون های حمل بار، ورود خودروها به استثنای خودروهای امداد و نجات، آمبولانس و کامیون های حمل بار به شهرهای باکو و حومه، سومقاییت، گنجه و لنکران همچنان برقرار می باشد.

در قالب رژیم قرنطینه ویژه همه مدارس، دانشگاه ها و مراکز آموزشی این کشور همچنان تعطیل بوده و برگزاری جشن، مراسم فرهنگی، ورزشی و عزاداری به استثنا مراسم دفن و فعالیت مراکز تفریحی به خصوص مراکز تفریحی ویژه بچه ها، مراکز بزرگ تجاری به استثنا مغازه های فروش مواد غذایی و داروخانه ها، مراکز ورزشی و باشگاه های ورزشی هم ممنوع می باشد.

به گزارش منابع رسمی جمهوری آذربایجان تا به حال دو هزار و 980 نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شدند که یک هزار و 886 نفر از آنها درمان شده و 36 نفر نیز جان خود را از دست دادند .

در حال حاضر یک هزار و 58 نفر مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستانهای تخصصی جمهوری آذربایجان تحت درمان قرار می گیرند که شرایط 37 نفر از آنها وخیم اعلام شده است .،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان رااینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 908

به "قرنطینه در جمهوری آذربایجان تا خاتمه سال ادامه خواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرنطینه در جمهوری آذربایجان تا خاتمه سال ادامه خواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید