نظرسنجی استیم کاهش محبوبیت تراشه های اینتل را در میان گیمرها نشان می دهد

به گزارش مجله مستانه، این طور که به نظر می رسد ویندوز 11 در مقایسه با ویندوز 10 در میان گیمرها محبوبیت بیشتری دارد اما اینتل خیلی نتوانسته در جلب رضایت کاربران پیروز عمل کند.

نظرسنجی استیم کاهش محبوبیت تراشه های اینتل را در میان گیمرها نشان می دهد

ویندوز 11 تازهترین و برترین سیستم عامل مایکروسافت به شمار میرود که سال گذشته رونمایی و عرضه شد. اگرچه اوایل عرضه این سیستم عامل زیبا و پر از امکانات مشکلاتی وجود داشت نظیر ناسازگاری با پردازنده های قدیمی و چیزهایی از این دست اما به مرور این حجمه ها و نقدها کمتر و کمتر شد تا جایی که اکنون این سیستم عامل به یکی از برترین انتخاب ها برای گیمرها تبدیل شده است.

طبق یک نظرسنجی که از کاربران پلتفرم استیم به عمل آمد، تعداد زیادی از افراد که تقریبا می توان گفت بیش از 90 درصد آن ها گیمر هستند از ویندوز 11 به عنوان سیستم عامل محبوب خود برای انجام بازی یاد نموده اند. این در حالی است که این سیستم عامل هنوز یک سال هم نیست که عرضه شده ولی برخلاف ویندوز 10 توانست آنقدر بی نقص باشد که حتی به ویندوز 10 با بیش از 5 سال سابقه حضور در بین کاربران هم ترجیح داده گردد.

نظرسنجی نرم افزاری و سخت افزاری که در ماه ژانویه 2022 در استیم برگزار گردید نشان می دهد ویندوز 11 در حال حاضر به وسیله 13.56٪ از کاربران این پلتفرم استفاده می گردد در حالی که یک ماه قبل از این نظرسنجی یعنی در ماه دسامبر، این مقدار 10.15٪ بوده که رشد محسوسی را نشان می دهد. این خبر بسیار خوبی برای مایکروسافت به شمار میرود که بالاخره توانسته نظر مثبت کاربران را نه چند سال بلکه فقط چند ماه بعد از عرضه یک ویندوز جلب کند.

هرچه این نظرسنجی خبر خوبی برای مایکروسافت بود، از آن طرف برای اینتل خیلی نتایج امیدوارنماینده ای را در پی نداشت. اینتل سازنده پردازنده به شمار میرود که باعث می گردد تمام کارهای این شرکت طبیعتا به گیمرها هم مرتبط گردد. در نظرسنجی ماه دسامبر استیم در رابطه با نوع سخت افزار استفاده شده، اینتل توانسته با رشدی به مقدار 0.82٪، با 69.27٪ از سهم کل بازار در رده نخست قرار گرفته و انتخاب اول گیمرها باشد. این آمار با توجه به قدرت بالا و کارایی زیاد و بعلاوه فروش بسیار خوب پردازنده های سری رایزن AMD، عالی به شمار میرود. AMD حتی توانسته در بسیاری از بازارها بخش بزرگی از سهم اینتل را هم مال خود کند اما می بینیم همچنان انتخاب نخست گیمرها پردازنده های ساخت تیم آبی است.

در ژانویه 2022، آمار اینتل از 69.27٪ به 69.02٪ کاهش پیدا کرد که چشمگیر نیست اما می تواند در ادامه به فرایند نزولی خود ادامه دهد. به خصوص در شرایطی که AMD سال به سال تراشه های ارزان و در عین حال قدرتمندتری برای انجام کارهای مختلف فراوری و روانه بازار می نماید. با این حال این کاهش سهم فقط برای یک فصل است و حال باید دید اینتل چگونه می تواند آن را جبران کند.

شرایط برای اینتل وخیم نیست اما ویندوز 11 در دوره حساسی واقع شده است

طبق نظر تحلیلگران، اینتل نباید خیلی نگران این کاهش سهم باشد چرا که موقتی است و اگر مسئله ای در پردازنده های این شرکت وجود نداشته باشد به مرور حل خواهد شد. البته که سری آلدر لیک هم خیلی نتوانستند غافلگیرنماینده باشند و بحران جهانی تراشه هم واقعا برای شرکت ها دردسر درست نموده اما باز هم بعید به نظر می رسد اینتل حالا حالاها سهم خود را به AMD ببازد؛ حداقل در میان گیمرها این اتفاق بعید است که به این زودی رخ دهد. اما باید به این موضوع بسیار مهم هم اشاره داشته باشیم که دو سه نسل است بین پردازنده های اینتل فرق چشمگیری را شاهد نیستیم. اما همچنان پردازنده های این شرکت انتخاب اول گیمرها هستند. این موضوع هرچند شاید در درازمدت به نفع اینتل نباشد.

مایکروسافت اما در دوره بسیار حساسی واقع شده است. ویندوز 11 سیستم عامل زیبا، کاربردی و خوبی است که افزایش مقدار استفاده از آن در حالی که کاربران حق ماندن در ویندوز 10 با امکان دریافت آپدیت تا سال 2025 را دارند نشان دهنده عملکرد عالی آن است. جالب است بدانید این ویندوز از ماه نوامبر تا دسامبر تنها 1.87٪ افزایش سهم را تجربه کرد اما با شروع سال 2022 این رقم تقریبا دو برابر شد. گویا گیمرهای بیشتری هر روز به سیستم عامل تازه کوچ می نمایند در حالی که اوایل عرضه، باگ های فراوانی در آن وجود داشت.

با این تفاسیر، پلتفرم محبوب شما برای بازی چیست؟ ویندوز 11 با تراشه های AMD، ویندوز 11 با تراشه های اینتل یا ویندوزهای قدیمی تر؟

منبع: TechRadar

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1896

به "نظرسنجی استیم کاهش محبوبیت تراشه های اینتل را در میان گیمرها نشان می دهد" امتیاز دهید

1 کاربر به "نظرسنجی استیم کاهش محبوبیت تراشه های اینتل را در میان گیمرها نشان می دهد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظرسنجی استیم کاهش محبوبیت تراشه های اینتل را در میان گیمرها نشان می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید