نکات مهم اجرای کناف

به گزارش مجله مستانه، کناف لایه ای گچی است که با استفاده از لایه های مختلف کاغذ، چوب، پی وی سی و غیره پوشش داده شده است و در محیط های مختلف برای کاربردهای متفاوت بکار گرفته می گردد.

نکات مهم اجرای کناف

شما می توانید از کناف به عنوان پوشش دیوار و سقف کاذب بهره ببرید. آنچه هم تراز با انتخاب کناف اهمیت دارد نحوه نصب و رعایت نکات مهم در اجرای کناف است که صرفا به وسیله یک تیم حرفه ای زبده انجام پذیر است.

با توجه به اهمیت این موضوع تصمیم گرفتیم در خصوص نکات مهم اجرای کناف صحبت کنیم.

چنانچه در این زمینه تجربه و مهارت کافی ندارید و یا برترین و حرفه ای ترین کناف کار را نمی شناسید خوب است از حامی ساخت یاری بگیرید.

حامی ساخت با معرفی برترین کناف کار در مشهد، تهران، کیش، تبریز و اقصی نقاط ایران این بستر را برای شما فراهم نموده است تا بتوانید با چند کلیک ساده به برترین ها دسترسی داشته باشید.

آنالیز نکات مهم در اجرای کناف

همانطور که پیش تر گفتیم از کناف برای پوشش سقف و دیوار استفاده می گردد در ابتدا چندی از نکات مهم اجرای کناف دیوار را آنالیز می کنیم.

  • انتخاب کناف کار حرفه ای

شاید بیشتر افراد اینگونه تصور نمایند که اصلی ترین نکات مهم اجرای کناف انتخاب مصالح یا درنظر گرفتن جزئیات کار است در حالی که اگر برترین کناف کار را انتخاب کنید دیگر لازم نیست نگران چنین مواردی باشید.

انتخاب یک کناف کار حرفه ای به شما یاری می نماید تا حجم زیادی از مسائل یا چالش هایی که شاید با آن روبرو شوید را پشت سر بگذارید. در ادامه مزایای انتخاب یک کناف کار حرفه ای را آنالیز می کنیم:

  • یک کناف کار حرفه ای می تواند به عنوان یک مشاور طرحی مناسب با بودجه و سلیقه شما پیشنهاد دهد.
  • در انتخاب متریال مناسب به شما یاری کند.
  • با صرف کمترین زمان و حجم کمی از مصالح طرحی مناسب به شما ارائه دهد.
  • هر طرحی حتی پیچیده و سخت را به برترین نحو اجرا کند.
  • در صورت بروز هر چالشی بدون هیچ مسئله ای آن را در سریع ترین زمان برطرف می نماید.
  • رعایت نکات مهم و اضطراری همانند نحوه نصب اولین آویز، سازه باربر و سازه پانل خور در فاصله مناسب

حال اگر در پی چنین شخصی هستید، می توانید از حامی ساخت به عنوان مرجعی مطمئن و معتبر یاری بگیرید. این مجموعه با در نظر گرفتن فیلترهای لازم برترین کناف کاران حرفه ای و ماهر را به شما معرفی می نماید و شما می توانید ضمن آنالیز نمونه کارها به وسیله تماس تلفنی یا مراجعه حضوری مشاوره دریافت کنید و پس از عقد قرارداد پروژه خود را برون سپاری کنید.

  • خرید مصالح استاندارد

پس از اینکه به وسیله حامی ساخت برترین کناف کار را انتخاب کردید، می توانید با استفاده از مشاوره و هدایت های تیم اجرایی برترین مصالح باکیفیت را بخرید.

کناف کاران معرفی شده به وسیله حامی ساخت با در نظر گرفتن بودجه شما برترین مصالح و معتبرترین مراکز خرید را پیشنهاد خواهند داد.

مصالح استاندارد، متریالی است که ایمن باشد، عایق حرارت و رطوبت باشد و بکارگیری آن در محیط های مختلف نتایج مطلوبی را ارائه دهد.

چنانچه در این حوزه تجربه کافی ندارید، بهتر است خرید مصالح را به کناف کار بسپارید.

  • شاقولی پیشانی های سقف کاذب

شاقول بودن سقف کاذب بدین معناست که سازه به صورت قائم بنا شده و هیچ کجی یا برآمدگی ندارد. این موضوع را می توان به وسیله چشم مسلح تشخیص داد. در نظر گرفتن جزئیاتی ریز همانند آنچه عنوان شد به ظرافت و جذابیت نهایی کار بسیار یاری خواهد نمود.

  • رعایت نکردن حالت گونیایی در طرح های مستطیلی

کناف کار ضمن طراحی نقشه های سازه بعضی از اضلاع را به عنوان گونیا پیش بینی می نماید. چنانچه اضلاع مورد نظر با دقت و ظرافت کافی اجرا گردد این امکان وجود دارد که زوایای سایر بخش های سقف یا دیوار بیشتریا کمتر از 90 درجه باشد.

برای چک کردن این نکته نمی توان از چشم مسلح استفاده کرد و حتما باید با گونیا چک گردد.

  • در نظر گرفتن فاصله بین آویزها

طبق تجربه برای هر جزئی که قرار است اجرا یا نصب گردد استانداردهایی مشخص شده است که باید ضمن اجرا در نظر گرفته گردد. بی اعتنایی به این موارد می تواند نتیجه نهایی را از لحاظ کیفیت و جذابیت تحت الشعاع قرار دهد؛ به عنوان مثال فاصله پیچ ها در کناف دیوار باید حدبیشتر 25cm باشد و فاصله استادها از آکس تا آکس باید 60cm باشد.

  • رعایت فاصله سازه های باربر

گاها بعضی از پیمانکاران به منظور صرفه جویی از حجم مصالح مصرفی می کاهند که این اقدام نه تنها صرفه جویی تلقی نمی گردد، بلکه می تواند تا حد زیادی از کیفیت نتیجه نهایی بکاهد و ایمن سازه را کاهش داده و خطرات ناگواری را به همراه داشته باشد.

علاوه بر رعایت فاصله بین سازه های باربر احتیاج است که فاصله استاندارد بین سازه های پانل خور نیز رعایت گردد تا نتیجه نهایی سطح مناسبی از کیفیت را دارا باشد.

  • در نظر گرفتن تعداد مناسبی پیچ

گاها بعضی مجریان و کناف کاران به علت عدم آگاهی یا عدم تجربه کافی از تعداد کمی پیچ برای فیکس کردن سازه استفاده می نمایند که موجب می گردد سازه به صورت استاندارد به زیر سازی متصل نباشد و یا حتی ترک بخورد که در این صورت شل شده و امنیت و کیفیت نهایی را به خطر می اندازد.

  • نحوه برش کناف:

حتما باید کناف را از یک سانتی متر بالاتر برش بزنیم تا مطمئن شویم که رطوبت به سازه های زیرین و یا خود کناف نفوذ نمی نماید. این نکته در خصوص حمام و سرویس های بهداشتی که عموما مرطوب هستند از اهمیت بیشتری برخوردار است.

  • رعایت حصیر چینی در اجرای کناف

یکی از نکات مهمی که کناف کاران ماهر به آن واقف هستند چیدن کناف ها در کنار یکدیگر به صورت حصیری است. به صورتی که درزهای هر کناف در راستای سایر کناف ها قرار نگیرد. چنانچه سازه به صورت حصیرچینی نصب نگردد حتما امکان بروز چالش های اساسی همانند ترک خوردن سازه وجود دارد.

  • اجرای پخ مناسب در اجرای کناف

یکی از نکات مهم اجرای کناف در نظر گرفتن پخ برای لبه های غیر فابریک است که باید طبق اصول و ضوابط انجام گردد.

این نکته در حوزه اجرای کناف از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا چنانچه لبه های کناف به درستی پخ نشوند امکان رها شدن آن ها و وقوع اتفاقات ناگوار وجود دارد.

علاوه بر موارد فوق نکات دیگری نیز وجود دارد که در ادامه تنها به عنوان کردن آن ها بسنده می کنیم.

  • رعایت فاصله بین دو پانل
  • استفاده از ابزارهای اصولی، حرفه ای و مناسب
  • رعایت طول و عرض مناسب برای لایه بتونی کاری شده
  • مخلوط کردن حجم مناسبی از پودر ماستیک و بتونه کناف
  • بتونه کاری صحیح و اصولی
  • بکارگیری دقت کافی ضمن برش کناف
  • توجه به تراز بودن زیرسازی
  • اتصال صحیح سازه تراز

جمع بندی

در سرانجام به عنوان نکته پایانی یادآوری می کنیم که اجرای کناف کاری تخصصی است که احتیاج به مهارت و تجربه کافی دارد؛ پس آن را به هر کسی محول نکنید و حتما از سابقه کاری وی اطلاع یابید تا خیالتان از بابت ایمنی و استاندارد پروژه آسوده باشد.

حامی ساخت با توجه به این نکته برترین کناف کاران را در اقصی نقاط ایران به شما معرفی می نماید تا بتوانید ضمن آنالیز و تجزیه و تحلیل خدمات، دستمزد و نمونه کارها انتخابی اصولی داشته باشید.

بعلاوه به یاری حامی ساخت دیگر احتیاجی به صرف زمان بسیار و رفت و آمدهای طولانی نیست؛ زیرا شما می توانید به صورت آنلاین و با چند کلیک ساده سوابق کاری و هر آنچه احتیاج است را چک کنید و از بین موارد انتخاب شده کناف کار نهایی را انتخاب کنید.

منبع: اتاق
انتشار: 14 بهمن 1401 بروزرسانی: 14 بهمن 1401 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 2082

به "نکات مهم اجرای کناف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات مهم اجرای کناف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید