هدف از طرح ادعایی اخیر ریاض قیمومیت بر یمن است

به گزارش مجله مستانه، به گزارش خبرنگاران به نقل از المسیره، محمد البخیتی عضو شورای سیاسی جنبش أنصارالله یمن امروز چهارشنبه به طرح ادعایی عربستان برای برقراری آتش بس در این کشور واکنش نشان داد.

هدف از طرح ادعایی اخیر ریاض قیمومیت بر یمن است

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: عربستان سعودی با طرح اخیر خود برای آتش بس به دنبال دور زدن راستا صلح بوده و میخواهد قیمومیت را بر یمن تحمیل کند. این هدف سعودی ها از طرح موسوم به صلح است.

این عضو شورای سیاسی جنبش أنصارالله یمن یادآور شد: در حقیقت عربستان سعودی کوشش می نماید افکار عمومی را فریب دهد. به همین دلیل است که طرح ادعایی صلح را مطرح و ارائه نموده است.

پیشتر فیصل بن فرحان، وزیر خارجه سعودی از ابتکار عمل ریاض برای آتش بس در یمن اطلاع داد و گفت که این آتش بس با نظارت سازمان ملل و موافقت انصارالله اجرایی می گردد. با این حال، سخنگوی جنبش أنصارالله به طرح عربستان سعودی واکنشی نشان داد.

به همین دلیل، محمد عبدالسلام بیان کرد: عربستان، خود بخشی از تجاوز به یمن است. هر طرحی که این نکته را در نظر نگیرد که یمن در معرض تجاوز و محاصره قرار گرفته، غیرجدی است و چیز جدیدی ندارد.

دیروز سه شنبه نیز خالد بن سلمان بن عبدالعزیز فرزند پادشاه عربستان و معاون وزیر دفاع این کشور سخنانی را در مورد طرح ادعایی ریاض برای برقراری آتش بس در یمن بیان کرد. وی ابراز امیدواری کرد که یمنی ها طرح ادعایی ریاض برای برقراری آتش بس در کشورشان را بپذیرند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 فروردین 1400 بروزرسانی: 31 فروردین 1400 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1442

به "هدف از طرح ادعایی اخیر ریاض قیمومیت بر یمن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدف از طرح ادعایی اخیر ریاض قیمومیت بر یمن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید