پرسپولیس به اندازۀ کافی آب خورد!

به گزارش مجله مستانه، گل زدن به این تیم مثل آب خوردن است، امیدواریم پرسپولیس امشب زیاد آب بخورد این جمله جواد خیابانی در توصیف بازی پرسپولیس-گوآ به سوژه تازه ای در شبکه های اجتماعی تبدیل شد.

پرسپولیس به اندازۀ کافی آب خورد!

خبرنگاران؛ احسان محمدی- شب اول دور برگشت لیگ قهرمانان آسیا برای کنندگان ایران تلخ و شیرین بود. چراغ اول را تراکتور روشن کرد. آن ها در حالی به زمین آمدند که اشکان دژاگه و مسعود شجاعی دو چهره باتجربه شان را در زمین نداشتند. کسانی که دو دقیقه دیر تلویزیون را عوض کردند گل تراکتور را ندیدند. یکی از سریع ترین گل های این مسابقات را مهدی تیکدری زد. بازیکنی سریع، فرصت طلب و زحمت کش.

این گل نیروی هوایی عراق را تشویق کرد تا برای دقایقی جلو بکشد اما یک فرار پشت مدافعان باعث شد که کارت قرمز نصیب مدافع عراقی میثم جبار شود. رسول خطیبی بعد از انتها بازی گفت کاش این بازیکن اخراج نمی شد چون داور بعد از این کارت قرمز، سوت ها را به سود حریف زد. عراقی های ده نفره مقاومت خوبی از خود نشان دادند و البته حملات بازیکنان تراکتور هم ترسناک نبود تا بازی با پیروزی قرمزهای تبریزی به انتها برسد. اولین برد بعد از 9 حضور آسیایی باعث شد امیدهای شاگردان خطیبی برای صعود زنده شود. در دیگر دیدار این گروه بازی پاختاکور با الشارجه هم با تساوی 1-1 انتها یافت تا این گروه صاحب رکورد در تساوی ها شود.

در گروه B حالا الشارجه به 7 امتیاز پیشتاز است، تراکتور 6 امتیاز دارد و نیروی هوایی عراق و پاختاکور با 2 امتیاز در تعقیب آن ها هستند.

گل زدن به این تیم مثل آب خوردن است، امیدواریم پرسپولیس امشب زیاد آب بخورد این جمله جواد خیابانی در توصیف بازی پرسپولیس-گوآ به سوژه تازه ای در شبکه های اجتماعی تبدیل شد. گزارش های او مدت هاست با نکته سنجی مخاطبان دنبال می شود و بیش از سایر گزارش گران مورد نقد و حمله قرار می گیرد.

پرسپولیس همان نیمه اول نسخه را پیچید. غیبت دروازه بان اول گوآ که در سه بازی گذشته نمایشی فراتر از انتظار داشت به چشم آمد و دروازه بان جانشین آشفته، ناشیانه و پر خطا عمل کرد. گل اول را شهریار مغانلو زد و گل دوم را مهدی ترابی از روی نقطه پنالتی. عیسی آل کثیر در ثانیه های شروعین نیمه دوم گل سوم را زد و بعد کمال کامیابی نیا با تیزچنگی گل چهارم را زد و بازی از نفس افتاد.

آن هایی که از دقیقه 58 بازی را ندیدند هیچ چیز از دست ندادند. مسابقه به یک تمرین در هوای شرجی تبدیل شد. یحیی گل محمدی که بازی را نیمکت نشین کردن 6 بازیکن اصلی شروع کرده بود باز هم دست به چند تعویض زد و مهدی عبدی و مهدی خانی حتی به گوآی دست و پا بسته هم گل نزدند تا کماکان زیر فشار بمانند و احتمالاً در لیگ هم برای دقایق انتهای به ترکیب اضافه شوند.

پیروزی 4-0، کسب چهارمین پیروزی متوالی، 12 امتیازه شدن و ایستادن در صدر حال قرمزها را خوب کرد گرچه به نظر می رسد مسابقه آن ها با الوحده پرفشار خواهد بود. الوحده با یک گل الریان را شکست داد تا شجاع خلیل زاده و یارانش حتی پایین تر از گوآ قرار بگیرند. 6 امتیاز باقی مانده این گروه بیش از چیزی که فکر می کنیم می تواند صعود از این گروه را حساس کند.

شب با تلخ کامی فولاد به انتها رسید. آن ها مقابل النصر عربستان بازی منظمی ارائه کردند و اگر اشتباه مهران موسوی نبود شاید حتی می توانستند با امتیاز کامل بازی را ترک کنند، یک پاس در عرض حوالی محوطه جریمه که همیشه مربیان خطرناک بودن آن را تذکر می دهند باعث شد حمدالله توپ را قطع کند و به عبدالفتاح عسیری برساند تا گل اول را اهوازی ها دریافت کنند، در حالی که فولاد تقلا می کرد گل تساوی را به ثمر برساند عبدالرزاق حمدالله یکی از زیباترین گل های این دوره را به ثمر رساند. توی سر توپ زد یک مدافع حذف شد، لایی انداخت کولیبالی محو شد و بعد با چیپ دروازه محسن فروزان را باز کرد. یک گل بی رحمانه که نشان داد او یکی از زهردارترین بازیکنانی است که در این چند سال دیده ایم.

شکست 2-0 فولاد را به مقام سوم تنزل داد و السد با پیروزی 2-0 مقابل الوحدات اردن به رده دوم رفت تا رقابت بین آن ها و النصر حساس شود. البته هنوز 6 امتیاز باقی مانده که همه چیز را می تواند به هم بریزد.

حالا چشم همه به استقلال است، تیمی که بعد از شکست 4-3 مقابل الدوحیل حتماً نقاظ ضعف خود را در خط دفاعی را پیدا کرده و می تواند انتقام بگیرد. فرهاد مجیدی یک شب سرنوشت ساز و شیرین را برای هواداران استقلال رقم بزند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 23 خرداد 1400 بروزرسانی: 23 خرداد 1400 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1526

به "پرسپولیس به اندازۀ کافی آب خورد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرسپولیس به اندازۀ کافی آب خورد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید