پیش بینی فوران آتشفشان ها با پهپاد

به گزارش مجله مستانه، به گزارش خبرنگاران به نقل از انگجت، فوران ناگهانی آتشفشان ها خسارات زیادی به انسان ها وارد نموده و جان و مال آنها را تهدید می نماید. اما یک گروه بین المللی از محققان هفت کشور دنیا با ایجاد تغییراتی در طراحی پهپادهای عادی پیروز به ابداع سیستمی برای پیش بینی بهتر زمان فوران آتشفشان ها شدند.

پیش بینی فوران آتشفشان ها با پهپاد

کوشش برای فراوری پهپادهایی به این منظور از می سال 2019 شروع شد و برای این کار پهپادهای فانتوم شرکت دی جی آی انتخاب شدند. نصب حسگرهای کوچک شناسایی انواع گاز و نیز ابزار طیف سنجی به این پهپادها امکان می دهد تا از فاصله 6.5 کیلومتری آتشفشان های مختلف را آنالیز نموده و از احتمال فعال شدن آنها آگاه شوند. همچنین این پهپادها می توانند از آتشفشان های مورد نظر نمونه برداری نمایند.

دانشمندان به وسیله این پهپادها می توانند از مقدار گوگرد و دی اکسید کربنی که هر آتشفشان از خود متصاعد می نماید، آگاه شوند و از این طریق زمان احتمالی فعال شدن هر آتشفشان را معین نمایند. به وسیله این اطلاعات می توان از نقش آتشفشان ها در زمینه انتشار کربن در جو کره زمین آگاه شد و تأثیر آنها در گرمایش زمین را آنالیز کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 آذر 1399 بروزرسانی: 7 آذر 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1158

به "پیش بینی فوران آتشفشان ها با پهپاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی فوران آتشفشان ها با پهپاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید