چرا سامسونگ در زمینه سرعت شارژ از رقبا عقب افتاده است؟

به گزارش مجله مستانه، چند روز قبل گوشی iQOO 9 Pro معرفی گردید که خارج از بازار چین بسیاری از کاربران با این برند آشنایی ندارند. به طور معین این برند زیرمجموعه ویوو است که آن هم زیرمجموعه هلدینگ BBK محسوب می گردد. برای یادآوری باید بگوییم که شرکت های وان پلاس، اوپو، ویوو و ریلمی همگی زیرمجموعه این هلدینگ بزرگ هستند. یکی از ویژگی های قابل توجه این گوشی، سرعت شارژ 120 واتی آن است که البته نباید شارژ بی سیم 50 واتی را از قلم بیندازیم.

چرا سامسونگ در زمینه سرعت شارژ از رقبا عقب افتاده است؟

طبق اعلام برند iQOO، این گوشی پرچم دار در عرض فقط 20 دقیقه به طور کامل شارژ می گردد و اگر گوشی را به مدت 8 دقیقه به شارژر وصل کنید، مقدار شارژ باتری به 50 درصد می رسد. در کنار این گوشی، باید به گوشی هایی مانند شیائومی 11T پرو و 11i هم اشاره کنیم که از سرعت شارژ 120 واتی پشتیبانی می نمایند و ریلمی هم میخواهد به زودی یک گوشی با این سرعت شارژ را معرفی کند. سال گذشته شرکت Infinix از یک گوشی مفهومی با سرعت شارژ 160 واتی رونمایی کرد و این یعنی به زودی در این زمینه شاهد بهبودهای قابل توجهی خواهیم بود.

روی هم رفته شرکت های چینی علاقه زیادی به افزایش سرعت شارژ گوشی های خود دارند و به همین دلیل همیشه در حال کوشش برای افزایش این محدودیت هستند. در همین حال، سامسونگ همچنان ریسک نمی نماید و گوشی های پرچم دار گلکسی S22 پلاس و اولترا از شارژ 45 واتی پشتیبانی می نمایند. اما طبق آنالیز های اجرا شده، سرعت شارژ این دو گوشی تفاوت چندانی با گلکسی S21 ندارد که از سرعت شارژ 25 واتی بهره می برد.

اینکه چرا سامسونگ در این زمینه تا حد زیادی محافظه کارانه عمل می نماید تا حد زیادی قابل درک است. بسیاری از کاربران همچنان ماجرای انفجار گلکسی نوت 7 را به یاد دارند که همین موضوع چندین میلیارد دلار به سامسونگ ضرر رساند و مدیران این شرکت تصمیم گرفتند به جای استفاده از استاندارد اختصاصی برای شارژ گوشی، از استانداردهای موجود بهره ببرند. به همین دلیل گوشی های پرچم دار و میان رده این شرکت از استاندارد رایج USB Power Delivery 3.0 بهره می برند.

سامسونگ با بهره گیری از این استاندارد رایج، دیگر لازم نیست برای این موضوع زمان و بودجه زیادی را صرف کند و ضمناً باید به کنار رفتن نگرانی های مربوط به حرارت تولیدی بیش از حد هم اشاره کنیم. اگرچه شارژ 25 واتی به میزان 120 وات یا حتی 65 وات هیجان انگیز نیست، اما برای بلندمدت گزینه بهتری محسوب می گردد. وان پلاس و اوپو اعلام نموده اند که سرعت شارژ 65 واتی بعد از 800 چرخه شارژ (حدود 2 سال استفاده)، عمر باتری را به طور قابل توجهی کاهش نمی دهد. اما این اعداد برای شرایط ایدئال مطرح شده اند و در شرایط واقعی هرچقدر سرعت شارژ بالاتر باشد، عمر باتری هم با سرعت بیشتری کاهش پیدا می نماید.

در این شرایط، سامسونگ در کل ترجیح داده که از رقابت بر سر سرعت شارژ گوشی های هوشمند کنار برود. بعلاوه باید خاطرنشان کنیم بسیاری از کاربران با شارژ 25 واتی مسئله ای ندارند و این سرعت به خوبی نیازها و انتظارات آن ها را پوشش می دهد. به عنوان مثال می توانیم به گلکسی S21 فن ادیشن اشاره کنیم که در عرض 28 دقیقه شارژ باتری آن از 0 به 50 درصد می رسد و برای شارژ کامل هم باید 70 دقیقه منتظر بمانید. این یعنی زمان انتظار برای شارژ این گوشی حدود 2 برابر وان پلاس 9 پرو است اما از سوی دیگر بسیاری از کاربران گوشی خود را از شب تا صبح به شارژر وصل می نمایند تا بتوانند یک روز کامل از گوشی بهره ببرند. اگرچه درباره مضرات شارژ شبانه مقالات زیادی منتشر شده، ولی گوشی های تازه طوری ساخته شده اند که ضررهای چنین کاری را تا حد زیادی کاهش داده اند.

برای کاربرانی که عادت دارند شب تا صبح گوشی خود را به شارژر وصل نمایند، عمر باتری اهمیت بیشتری نسبت به سرعت شارژ دارد. از سوی دیگر باید خاطرنشان کنیم بیشتر گوشی های سامسونگ به مدت 3 سال از آپدیت نرم افزاری بهره مند می شوند و گوشی های پرچم دار هم به مدت 4 سال آپدیت های اصلی اندروید را دریافت می نمایند. این یعنی سامسونگ می خواهد کاربران به مدت بیشتری از گوشی های این شرکت استفاده نمایند و در این شرایط، عمر باتری بهتر نقش مهمی برای افزایش رضایت کاربران ایفا می نماید.

منبع: Android Central

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1900

به "چرا سامسونگ در زمینه سرعت شارژ از رقبا عقب افتاده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا سامسونگ در زمینه سرعت شارژ از رقبا عقب افتاده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید