کشف گذرگاهی مخفی در ساختمان مجلس ، رازهای عجیبی که برملا شد

به گزارش مجله مستانه، گذرگاهی مخفی مربوط به سال 1660 میلادی در ساختمان مجلس عوام بریتانیا کشف شد. این فضای منحصر به فرد قبلاً توسط اعضای خانواده سلطنتی مورد استفاده قرار می گرفته و نقاشی هایی از کارگران دوره ویکتوریا روی دیوارهای آن دیده می گردد.

کشف گذرگاهی مخفی در ساختمان مجلس ، رازهای عجیبی که برملا شد

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه ویلایی قدیمی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

خبرنگاران - فاطمه عباسی: گذرگاهی مخفی و فراموش شده در یکی از راه روهای ساختمان مجلس عوام بریتانیا در حالی کشف شد که با صفحات چوبی پوشانده شده بود و تنها جای یک کلید کوچک برنجی روی دیواره آن جلب توجه می کرد.

اعضای مجلس و کارمندان هر روز از کنار این سوراخ ریز عبور می کردند. شخصی که متوجه این سوراخ شده بود گمان نموده بود این سوراخ مربوط به سیستم های برقی ساختمان است.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، این گذرگاه 360 ساله که زمانی پادشاهان انگلیس از آن استفاده می کردند، تکه ای از تاریخ را نشان می دهد که تصور می شد پس از جنگ جهانی دوم به طور دائمی پوشانده شده است.

چندین دهه تصور می شد تنها چیزی که از آن دوران باقی مانده یک پلاک برنجی در داخل تالار وست مینستر، قدیمی ترین ساختمان مجلس است که محل ورودی آن را نشان می دهد. در حالی که دسترسی به این گذرگاه که ورودی آن در سطحی صاف روی دیوار واقع شده است، حدود 70 سال مسدود مانده بود.

این گذرگاه که به منظور ورود خاندان سلطنتی به ضیافت تاج گذاری چارلز دوم در قرن 17 میلادی ساخته شده بود، حدود 150 سال برای تاجگذاری های دیگر توسط قانونگذاران برای دسترسی به سالن اصلی مجلس عوام استفاده می شد.

به گزارش ان پی آر، سال گذشته در بایگانی تاریخی انگلستان حدود 10،000 سند بدون سابقه در رابطه با کاخ وست مینستر یافت شد. در این میان، نقشه راهرویی در پشت سالن اصلی دیده شد که نظر کارشناسان تاریخی را به خود جلب کرد.

با آنالیز محل مورد اشاره روی نقشه، سوراخ کوچکی در تخته های چوبی دیوار مانند و دقیقا در جائیکه این طرح پیشنهاد نموده بود یافت شد. تنها یک کلید لازم بود تا این راهروی 360 ساله کشف گردد.

نیویورک تایمز نوشت: این گذرگاه در اواسط قرن نوزدهم به عنوان بخشی از کارهای نوسازی پس از آتش سوزی در مجلس، از هر دو طرف مسدود شد و پس از آن نزدیک به یک قرن دست نخورده باقی ماند و تا زمان انجام تعمیرات پس از بمباران ساختمان در جنگ جهانی دوم، پیدا نشد.

نمای بیرونی مجلس عوام بریتانیا

کارگران در کوشش برای حفظ این فضا، آن را با یک در چوبی کوچک مسدود کردند. با گذشت زمان، این در فراموش شد و مورخان تصور کردند که در تعمیرات دهه 1950 دسترسی به آن کاملاً مسدود شده است.

کشف گذرگاه تنها اتفاق تعجب آور نبود؛ آنها همچنین نقاشی هایی مربوط به سال 1851 را نیز روی یکی از دیوارها پیدا کردند.

هنگامی که این در، در قرن 19 مسدود شد، کارگران نشانه ای شخصی به جا گذاشتند؛ یادداشتی که روی دیوار نوشته شده است و هنوز هم خوانا است. بخشی از آن یادداشت این است: این اتاق توسط تام پورتر محصور شده بود که بسیار به اوولد آل علاقه داشت.

از دیگر موارد مورد توجه در این گذرگاه که به تاریخ معاصر مربوط می گردد یک لامپ کارگری است که احتمالاً در دهه 50 میلادی نصب شده است.

تالار وست مینستر در سال 1099 ساخته شده و کماکان مورد استفاده است، گرچه بیشتر بخش های ساختمان مجلس عوام که به نام کاخ وست مینستر شناخته می گردد در اواسط دهه 1800 ساخته شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 اسفند 1398 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 669

به "کشف گذرگاهی مخفی در ساختمان مجلس ، رازهای عجیبی که برملا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف گذرگاهی مخفی در ساختمان مجلس ، رازهای عجیبی که برملا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید