گفت وگوی تلفنی لاوروف با وزیر خارجه آذربایجان درباره اوضاع قفقاز

به گزارش مجله مستانه، وزیر امور خارجه روسیه در جریان مذاکراتی تلفنی با همتای آذربایجانی خود، بر اهمیت ادامه کوشش ها برای حل و فصل دیپلماتیک مسائل در منطقه و برطرف تنش کنونی در خطوط مرزی آذربایجان و ارمنستان تأکید کرد.

گفت وگوی تلفنی لاوروف با وزیر خارجه آذربایجان درباره اوضاع قفقاز

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و جیحون بایراموف وزیر خارجه جمهوری آذربایجان روز سه شنبه در جریان مذاکراتی تلفنی، مسائل مربوط به برطرف تنش در خطوط مرزی ارمنستان-آذربایجان را آنالیز کردند.

طبق اطلاعات وزارت امور خارجه روسیه، طرفین در جریان این گفتگوی تلفنی فرایند اوضاع کلی در منطقه قفقاز جنوبی را آنالیز نموده و مواضع مسکو و باکو در مورد کاهش وخامت اوضاع در مرزهای آذربایجان و ارمنستان و از سر گیری هر چه سریعتر راه های حمل و نقل و مالی در این منطقه را با یکدیگر هماهنگ کردند. در این راستا وزیر امور خارجه روسیه بر اهمیت ادامه کوشش ها در جهت حل و فصل سیاسی و دیپلماتیک مجموعه مسائل موجود در روابط باکو و ایروان تأکید کرد.

لاوروف و بایراموف بعلاوه در مورد فرایند تحقق توافقات سه جانبه روسیه، آذربایجان و ارمنستان درباره برقراری آتش بس و حل و فصل مناقشه در منطقه قره باغ کوهستانی گفتگو کردند. وزرای خارجه دو کشور بعلاوه بعضی مسائل مربوط به روابط دوجانبه را آنالیز و از فرایند توسعه مشارکت راهبردی بین روسیه و آذربایجان ابراز رضایت کردند.

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز گفت که بایراموف و سرگئی لاوروف، علاوه بر آنالیز فرایند اوضاع کنونی در منطقه قفقاز جنوبی، در مورد امکان ایجاد سکوی تازه همکاری ها در ترکیب 3+3 با مشارکت آذربایجان، ارمنستان، گرجستان، روسیه، ایران و ترکیه به منظور حل و فصل مسائل منطقه ای نیز گفتگو کردند.

وزیر خارجه روسیه روز دوشنبه نیز مذاکراتی تلفنی با آرارات میرزویان وزیر خارجه ارمنستان داشته و در جریان آن فرایند اوضاع در منطقه قفقاز جنوبی و شرایط کنونی در مرزهای آذربایجان و ارمنستان را آنالیز نموده بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 آذر 1400 بروزرسانی: 11 آذر 1400 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1754

به "گفت وگوی تلفنی لاوروف با وزیر خارجه آذربایجان درباره اوضاع قفقاز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی تلفنی لاوروف با وزیر خارجه آذربایجان درباره اوضاع قفقاز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید