ارمنستان ادعای خود را درباره ترکیه مستند کرد؛تصویری از سقوط سوخو25، عکس

به گزارش مجله مستانه، فارس نوشت: دولت ارمنستان که روز گذشته مدعی شده بود جنگنده اف16 ترکیه، یک فروند جنگنده سوخو-25 نیروی هوایی ارمنستان را ساقط نموده، تصاویری را منتشر نموده که سقوط این جنگنده را نشان می دهد.

ارمنستان ادعای خود را درباره ترکیه مستند کرد؛تصویری از سقوط سوخو25، عکس

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

دولت ارمنستان که روز گذشته مدعی شده بود جنگنده اف16 ترکیه، یک فروند جنگنده سوخو-25 نیروی هوایی ارمنستان را ساقط نموده، تصاویری را منتشر نموده که سقوط این جنگنده را نشان می دهد.

وزارت دفاع ارمنستان روز گذشته ادعا کرد جنگنده اف16 ترکیه، یک فروند سوخو 25 نیروی هوایی ارمنستان را سرنگون نموده و خلبان سوخو 25 را کشته شده است.

به دنبال این ادعا یکی از مقامات ترکیه نیز عصر سه شنبه به وقت تهران ادعای ارمنستان در این باره را تکذیب کرد.

منطقه قره باغ کوهستانی (ناگورنو قره باغ) بامداد یکشنبه هفته جاری به صحنه درگیری و زد و خورد نیروهای ارتش ارمنستان و جمهوری آذربایجان تبدیل شده است.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز دوشنبه با موضع گیری رسمی علیه ارمنستان و حمایت از آذربایجان در موضوع منطقه مورد مناقشه قره باغ، خواهان عقب نشینی نیروهای ارمنستان از این منطقه شد.

مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه نیز با تاکید مجدد بر حمایت این کشور از جمهوری آذربایجان در دور جدیدی از تنش های نظامی با ارمنستان، گفته بود که آنکارا برای ایجاد صلح در منطقه مورد مناقشه قره باغ هر کاری بتواند انجام می دهد.

جمهوری های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال 1992 به دنبال تصرف منطقه قره باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و کوشش ها برای حل مناقشه قره باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تا به امروز بی نتیجه بوده است.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 14 مهر 1399 بروزرسانی: 14 مهر 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1045

به "ارمنستان ادعای خود را درباره ترکیه مستند کرد؛تصویری از سقوط سوخو25، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارمنستان ادعای خود را درباره ترکیه مستند کرد؛تصویری از سقوط سوخو25، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید