تخصصی شدن فراوری با کوشش صنعت و دانشگاه

به گزارش مجله مستانه، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: امروزه در جهان بحث استفاده حداکثری از علم و تکنولوژی روز مطرح است و روش های قدیمی سنتی به تدریج در فراوری جای خود را به اشکال جدید داده و صفر تا صد کارها به سمت وسوی عملی و تخصصی شدن پیش می رود.

تخصصی شدن فراوری با کوشش صنعت و دانشگاه

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، سامانه فارس من سامانه ای است که مخاطبان خبرنگاران می توانند به وسیله آن مسائل خود در تمام حوزه ها را مطرح نمایند تا خبرنگاران این خبرگزاری مسائل را پیگیری نموده و پاسخ آن را از مسؤولان دریافت نمایند.

مخاطبان خبرنگاران موضوع فراوری ملی و رونق فراوری با همکاری صنعت و دانشگاه را مطرح نموده و از مخاطبان خبرنگاران خواهان گفت وگو با مسؤولان شدند که خبرنگاران خبرنگاران برحسب وفای به عهد این موضوع را پیگیری کردند.

محسن کوهکن عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در این رابطه، گفت: در جهان و حتی بعضی کشورها ارتباط بین صنعت و دانشگاه به قدری نزدیک است که گاهی اوقات صنعت یا کارآفرین با ارتباطی که با دانشگاه برقرار می نمایند نخبه های مورد احتیاج رشته ها را حتی از بین بخش خصوصی در کشورها به صورت شفاف و غیرشفاف بورسیه می نمایند.

وی اضافه نمود: اطلاعاتی را که رئیس دانشگاه یا دانشکده ای در یک کشور غربی دارند نسبت به دانشجویان در ابعاد مختلف بررسی می نمایند و در اختیار فراورینماینده قرار می دهند و در نهایت نیروی مورد نظر و مستعد آینده خود را انتخاب می نمایند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: با توجه به اینکه امروزه در جهان بحث استفاده حداکثری از علم و تکنولوژی روز مطرح است روش های قدیمی سنتی به تدریج در فراوری جای خود را به اشکال جدید داده که به نوعی می توان گفت صفر تا صد کارها به سمت وسوی عملی و تخصصی شدن پیش می رود، اگر این دو صندلی را از هم جدا کنیم عملاً برای محلی که می خواهد از نظر علمی تغذیه گردد و فکر و اندیشه بدهد صندلیی وجود ندارد.

کوهکن ادامه داد: استاد در دانشگاه نقش راهنما دارد و دانشجو با فکر و پیدا کردن متد جدید با رشته ای که در آن تحصیل می نماید باید به سمت خلاقیت و نوآوری برود که اصل ماجرا این است.

وی اضافه نمود: کار، کوشش و فعالیتی 100 درصد مفید خواهد بود که هم صندلی تجربه را داشته و هم بتوان از آن استفاده کرد و تمام هنرش این باشد که اندوخته های ناشی از تجربه را با علوم و فنون روز در هم آمیزد و نهایتاً بتواند کیفیت و کمیت کار را در فراوری بالا ببرد.

این نماینده مجلس اضافه نمود: رونق فراوری از جمله عوامل دیگری است که در این زمینه بی تاثیر نیست به طور مثال فراوری را برای داخل و صادرات می خواهیم، زمانی بازار صندلی خود را پیدا می نماید که برای مصرف نماینده از نظر نوع، شکل و کیفیت بازدهی داشته باشد.

وی گفت: در بازارهای خارجی کیفیت و رقابت در قیمت با دیگر فراورینمایندگان خارجی حرف اول را می زند که نهایتا نتیجه این کار رونق خوهد بود.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 709

به "تخصصی شدن فراوری با کوشش صنعت و دانشگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخصصی شدن فراوری با کوشش صنعت و دانشگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید