تداوم عملیات حفاظت و مرمت آثار سایت موزه عصرآهن تبریز

به گزارش مجله مستانه، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از تدوام عملیات حفاظت و مرمت آثار سایت موزه عصرآهن تبریز خبر داد.

تداوم عملیات حفاظت و مرمت آثار سایت موزه عصرآهن تبریز

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار مدیرکل میراث فرهنگی استان امروز یکشنبه 27 آبان 97 با اعلام این خبر گفت: محوطه باستانی عصرآهن که در شمال شرقی بنای مسجد کبود تبریز واقع شده است، گورستانی متعلق به عصر آهن و هزاره اول قبل از میلاد است، که به منظور حفاظت از آثار این سایت موزه، در سال 96 پروژه مرمت و استحکام بخشی چهار گور از این مجموعه و اسکلت های انسانی داخل آنها توسط متخصصان حفاظت و مرمت اشیای تاریخی انجام پذیرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه سال گذشته همزمان با هفته میراث فرهنگی اولین نشست علمی بررسی حفاظت و مرمت آثار سایت موزه عصر آهن برگزار شد، ادامه داد: پس از برگزاری نخستین نشست علمی بررسی حفاظت و مرمت آثار سایت موزه عصر آهن، فاز دوم این پروژه نیز در سال جاری به انجام رسید و طی آن شش گور نیازمند به مرمت، اقدامات لازم حفاظتی و مرمتی در قالب استحکام بخشی ، رطوبت زدائی از دیواره قبور و مرمت اسکلت های انسانی داخل آن ها صورت پذیرفت.

آبدار در انتها گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته و در راستای تدوام این پروژه فاز سوم مرمت آثار این سایت موزه عصر آهن با اختصاص اعتبار لازم در سال 97 اجرا خواهد شد.

امور موزه های اداره کل میراث فرهنگی استان در نظر دارد دومین نشست علمی بررسی حفاظت و مرمت آثار سایت موزه عصرآهن را در هفته پژوهش سال جاری در محل موزه آذربایجان برگزار کند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 249

به "تداوم عملیات حفاظت و مرمت آثار سایت موزه عصرآهن تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم عملیات حفاظت و مرمت آثار سایت موزه عصرآهن تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید