تصمیم گیری در چند ثانیه

به گزارش مجله مستانه، وقتی به ترامپ گزارش دادیم که سوریه حتی مذاکره با پمپئو را رد نموده است، بشدت عصبانی شد و گفت: به آنها بگویید اگر گروگان های ما را پس ندهند، بشدت برخورد خواهیم کرد؛ برخوردی سخت. شما این موضوع را به او (اسد) بگویید.

تصمیم گیری در چند ثانیه

آنها از امروز یک هفته وقت دارند گروگان های ما را آزاد نمایند در غیر این صورت چنان ضربه ای خواهیم زد که هرگز فراموش شان نگردد. این حرف های ترامپ حداقل گزینه تماس ترامپ - اسد را از روی میز حذف کرد. البته ما اقدامی عملی هم درباره حرف هایی که در زمینه حمله به سوریه زده شده بود، انجام ندادیم.

کوشش ها برای ایجاد یک نیروی ناظر بین المللی (برای نظارت بر مرز سوریه و ترکیه) پیشرفتی نداشت. یک ماه بعد و در روز 20 فوریه شاناهان و دانفورد اعلام کردند که حضور حداقلی نظامیان امریکا در شمال شرق سوریه و همچنین ارائه حمایت های لجستیکی از سوی پایگاه الاسد در عراق حداقل پیش شرط متحدان ما برای تأمین نیروی انسانی مورد احتیاج برای نیروی ناظر بین المللی خواهد بود. من مطمئناً مسئله ای با این موضوع نداشتم ولی بدون تردید مطرح کردن آن با ترامپ خطرناک و غیرقابل پیش بینی بود. روز بعد که برای توجیه ترامپ قبل از مذاکره تلفنی دیگری با اردوغان به اتاق بیضی رفته بودم، به او گفتم که پنتاگون معتقد است بدون نگه داشتن چند صد نیروی نظامی امریکا (مخصوصاً تعداد را به صورت مبهم گفتم) در شمال شرق سوریه، ما قادر نخواهیم بود یک نیروی بین المللی واقعی را ایجاد کنیم. ترامپ چند ثانیه ای فکر کرد و بعد موافقت خود را با حفظ چند صد نیرو در سوریه خاطرنشان کرد. تماس تلفنی با اردوغان برقرار شد و رئیس جمهوری ترکیه گفت که او واقعاً می خواهد کشورش کنترل منطقه ای را که او منطقه امن در شمال شرق سوریه می خواند، به طور اختصاصی و انحصاری در دست داشته باشد که به نظر من قابل پذیرش نبود. در حالی که میکروفن تلفن رئیس جمهوری روی میز رزولوت در حالت خاموش بود به ترامپ پیشنهاد کردم به اردوغان بگوید دانفورد مذاکرات مربوط به موضوعات نظامی را مدیریت می نماید و اینکه هیأت نظامی ترکیه فردا برای ادامه مذاکرات در واشنگتن خواهد بود و ما باید اجازه دهیم گفت و گو میان نظامیان دو کشور ادامه یابد. ترامپ همین حرف ها را به رئیس جمهوری ترکیه زد.

پس از انتها گفت و گوی تلفنی ترامپ - اردوغان، با عجله به دفترم برگشتم تا خبر خوب را به شاناهان بدهم. چند ساعت بعد به دانفورد هم تلفن کردم تا مطمئن شوم که او هم آگاه شده است. دانفورد (به شوخی) گفت: آقای سفیر ببخشید من زیاد وقت صحبت ندارم برای اینکه همین الان باید دفترم را به منظور شرکت در مراسمی که برای تغییر نام پنتاگون به نام ساختمان بولتون در حال برگزاری است، ترک کنم. او هم به اندازه همه ما شاد بود و تأیید کرد که چند صد نیرو از نظر آماری و ادبی رقم خوبی است (که می تواند بدون اخذ مجوزهای بیشتر تا 400 نیرو را شامل گردد).، ایران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 بهمن 1399 بروزرسانی: 21 بهمن 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1298

به "تصمیم گیری در چند ثانیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم گیری در چند ثانیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید