ترکیه: واشنگتن احتیاج بیشتری به آنکارا دارد

به گزارش مجله مستانه، سفیر ترکیه در آمریکا گفت که قانون گذاران آمریکایی تصور می نمایند ترکیه به آمریکا احتیاج دارد در صورتی که اینطور نیست بلکه واشنگتن احتیاج بیشتری به آنکارا دارد.

ترکیه: واشنگتن احتیاج بیشتری به آنکارا دارد

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه نوروز در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویاییو بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیکر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سردار قلیچ سفیر ترکیه در آمریکا با اشاره به نقش ترکیه در انجام عملیات های آمریکا در غرب آسیا، گفت که واشنگتن نیاز بیشتری به آنکارا دارد.

سفیر ترکیه در واشنگتن به خبرگزاری آناتولی گفت، قانون گذاران آمریکایی تصور می نمایند که ترکیه به آمریکا نیاز دارد و قرار است هر کاری که آمریکا بخواهد، ترکیه انجام دهد، اما اینطور نیست. ترکیه هیچ نیازی به آمریکا ندارد؛ متحدان ناتو روابط متقابل دارند.

قلیچ اضافه کرد: ترکیه کشوری است که آمریکا برای انجام عملیات های خود در غرب آسیا به آن نیازمند است، بنابراین ترکیه و آمریکا به طور یکسان به یکدیگر نیاز دارند، چه بسا آمریکا به ترکیه نیاز بیشتری دارد.

وی با اشاره به اینکه تهدید تحریم ها یک رویکرد بسیار نادرست است،گفت، قانون گذاران آمریکا از این لوایح سود می برند و با این اقدامات خود به روابط ترکیه و آمریکا آسیب می رسانند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز آدینه لایحه بودجه دفاعی را امضا کرد که چندین بخش آن ضد ترکیه بود. از طرفی وزارت خارجه ترکیه نیز در واکنش به این اقدام، کنگره آمریکا را به سوءاستفاده از لایحه بودجه نظامی سال آینده این کشور برای پیشبرد اهداف ضد ترکیه ای متهم کرد.

روابط آمریکا و ترکیه در ماه های گذشته به واسطه مجموعه متعددی از اختلافات به شدت پرتنش شده و حتی رئیس جمهور آمریکا تهدید نموده است که ممکن است اقتصاد ترکیه را نابود کند. آمریکا همچنین ترکیه را از برنامه فراوری مشترک جنگنده اف-35 کنار گذاشته و جنگنده های فروخته شده به این کشور را هم تحویل نداده است. در روزهای گذشته بعضی رسانه ها گزارش داده اند که آنکارا اخراج نیروهای آمریکایی از پایگاه نظامی اینجرلیک را آنالیز می نماید.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 575

به "ترکیه: واشنگتن احتیاج بیشتری به آنکارا دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه: واشنگتن احتیاج بیشتری به آنکارا دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید