تصویر و جزئیات ملاقات ظریف و قالیباف ، ساختار وزارت خارجه تغییر می نماید؟

به گزارش مجله مستانه، مشاور و رییس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی از ارائه پیشنهاد شکل گیری وزارت امور خارجه و تجارت بین الملل و آمادگی مجلس برای آنالیز و در دستور کار قراردادن این موضوع از سوی قالیباف در ملاقات وی با وزیر امور خارجه اطلاع داد.

تصویر و جزئیات ملاقات ظریف و قالیباف ، ساختار وزارت خارجه تغییر می نماید؟

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از اداره کل اخبار و رسانه های گروهی مجلس، بابک نگاهداری از ملاقات محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و معاونان این وزارتخانه با ریاست مجلس شورای اسلامی اطلاع داد.

مشاور و رییس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: در این ملاقات ضمن گفتگو درباره اهم موضوعات سیاست خارجه اعم از شکست آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل در تمدید تحریم تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران و تحولات لبنان در شرایط کنونی، بر لزوم وفاق ملی بیشتر در ایام پیش رو برای تقویت مقاومت فعال و عبور از تحریم و فشار حداکثری آمریکا تاکید شد.

مشاور و رییس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی توضیح داد: همچنین در این ملاقات ضمن تبیین اهمیت ایجاد تمرکز و انسجام در حوزه تجارت خارجی، پیشنهاد شکل گیری وزارت امور خارجه و تجارت بین الملل از سوی قالیباف ارائه شد و آمادگی مجلس برای آنالیز و در دستورکار قراردادن این موضوع مطرح شد.

نگاهداری تبدیل رویکرد مدیریتی وزارت امور خارجه از سیاسی- امنیتی به اقتصادی- سیاسی را فراز دیگری از مباحث مطرح شده از سوی ریاست مجلس شورای اسلامی مطرح کرد و توجه به بهره مندی از ظرفیت های دیپلماسی در شرق آسیا و آمادگی مجلس برای فعال سازی دیپلماسی پارلمانی در عرصه اقتصاد بین الملل را از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه اعلام کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 مهر 1399 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1040

به "تصویر و جزئیات ملاقات ظریف و قالیباف ، ساختار وزارت خارجه تغییر می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویر و جزئیات ملاقات ظریف و قالیباف ، ساختار وزارت خارجه تغییر می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید