سفر به آمریکا: جزیره هارت نیویورک، بزرگترین گورستان آمریکا

به گزارش مجله مستانه، جزیره هارت در بخش شرقی برونکس (Bronx) و در نزدیکی ساحل غربی لانگ آیلند سوند (Long Island Sound) قرار گرفته و بخشی از شهر نیویورک محسوب می گردد. برای آشنایی بیشتر با این جزیره با ماه همراه باشید.

سفر به آمریکا: جزیره هارت نیویورک، بزرگترین گورستان آمریکا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور امریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور آمریکا از نیویورک، واشنگتن، لس آنجلس، سان فرانسیسکو و لاس وگاس دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

جزیره ترسناک، غیرمسکونی و بی آب و علف هارت در نزدیکی آسمان خراش های منهتن قرار گرفته است، هر چند که فاصله کمی با شهر نیویورک دارد، ولی خبری از زرق و برق و جنب و جوش نیویورک در این جزیره نیست.

نقشه کش های بریتانیایی این جزیره را با توجه شکل آن، هارت یا همان قلب نامگذاری کردند. این جزیره مساحتی بالغ بر 530 هزار متر مربع، حدود یک کیلومتر طول و 250 متر عرض دارد و دوره های مختلفی از موسسه روانپزشکی و بیمارستان برای بیماری سل گرفته تا اردوگاه زندانیان جنگ داخلی آمریکا را به خود دیده است.

به هر حال شاید جالب ترین میراث این جزیره، عملکرد آن به عنوان عظیم ترین گورستان آمریکا باشد که بیش از یک میلیون جسد ناشناس از سال 1868 در آن دفن شده است، یعنی از زمانی که این جزیره توسط شهر نیویورک خریداری شد.

طبق گزارش ها اولین دفن در سال 1881 انجام شد و حدود نیمی از افراد مدفون در آن بچه هایی بودند که کمتر از پنج سال سن داشتند و در بیمارستان های شهر از جهان رفته بودند. از دهه 1950 به بعد هیچ مراسم تدفینی در این جزیره برگزار نشده و فقط بچه هایی که به دلیل ابتلا به بیماری ایدز در شهر نیویورک جان خود را از دست داده بودند، در محلی جداگانه دفن شده اند. ضمناً جزیره هارت مکانی برای دفن اعضای قطع شده بدن است که در جعبه هایی با نام اعضای بدن نگهداری می گردد.

افراد مدفون در این گورستان صرفا بی خانمان ها یا بدون خانواده نبودند، بلکه افراد فقیری را نیز شامل می شد که بودجه مراسم تدفین را نداشتند یا در طول مدت یک ماه پس از مرگ شان هیچ قوم و خویشی به سراغ آن ها نمی آمد. از این میان می توان به هنرپیشه خردسالی به نام بابی دریسکال (Bobby Driscoll) اشاره نمود که بعد از آن که جسدش را کسی شناسایی نکرد، در سال 1968 در اینجا مدفون شد.

این جزیره هنوز هم به عنوان محل تدفین مردگان استفاده می گردد. اجساد مردگان هر روز صبح از بیمارستان بلوو (Bellevue) در منهتن با قایق به این جزیره منتقل می گردد که حدودا سالی 1500 جسد است، البته جسد زندانیان برونکس نیز در این محل دفن می گردد.

با وجودی که بیشتر اجساد شناسایی شده اند، اما این جزیره تاریخی همچنان در هاله ای رمز و راز باقی مانده است. تاریخ دفن بعضی از اجساد به واسطه آتش سوزی سال 1977 از بین رفته و از آنجا که هیچ اطلاعات دیگری در دست نیست و امکان شناسایی آن ها وجود ندارد.

اداره اصلاحات شهر که مسئولیت مدیریت این گورستان را بر عهده دارد، تاریخ موجود از دفن اجساد را روی یک دیتابیس آنلاین قرار داده است. این جزیره برای بازدید عموم باز است، ولی ورود به گورستان فقط به اعضای خانواده اموات اختصاص دارد. بازدید دسته جمعی افراد غریبه صرفا به آلاچیق های طراحی شده در جزیره محدود می گردد. هر دو بازدید فقط یک بار در طی ماه انجام می گردد و تمامی بازدیدنمایندگان باید قبل از ورود درخواست خود را در اداره اصلاحات ثبت نمایند.

کوشش ها برای دسترسی آسان تر عموم مردم به جزیره به واسطه پروژه آیلند هارت تسهیل شده است. این پروژه با همکاری معماران منظر بریتانیایی اجرا شده و به منظور تبدیل گورستان اجساد به یک پارک عمومی بوده است.

معاون ریاست اتاق بازرگانی جزیره در شهر برونکس اذعان کرد: از سال 2014 رایزنی هایی برای انتقال مدیریت این مجموعه به اداره پارک ها و سرگرمی ها انجام شده تا با احداث یک پارک عمومی، شهروندان علاوه بر بازدید از گورستان بتوانند از مناظر زیبای جزیره نیز استفاده نمایند.

برای این که فضای کافی برای تدفین بیشتر وجود داشته باشد، ساختمان های تاریخی جزیره تخریب می گردد. در صورتی که با پیشنهاد پارک برای گورستان موافقت گردد، این پارک نیز در زمره پارک هایی نظیر پارک بریانت (Bryant)، پارک میدان مدیسون (Madison Square) و پارک میدان واشنگتن قرار می گیرد که سابقا گورستان بوده اند.

پروژه آیلند هارت قرار است با برپایی موزه تراولینگ کلود (Travelling Cloud Museum)، تاریخ و سرگذشت اجسادی که هویت شان نابود شده را حفظ نموده و به ارواح گمشده مردگان جزیره ادای احترام کند. در نقشه آنلاین جزیره به وسیله شماره هر قبر و مدت زمان دفن می توان محل دفن افرادی که از سال 1980 در جزیره به خاک سپرده شده اند را مشاهده کرد.

مسئولان پروژه می گویند:

با توجه به آرشیو عظیم این مجموعه قصد داریم هویت مردگان بی نام و نشان را معین کنیم، به همین دلیل از مردم خواسته ایم چنانچه داستانی درباره افرادی که نام شان در نقشه سایت آمده، می دانند یا تصویر، نوشته، صدا یا ویدیویی دارند، به ما ارائه نمایند تا به این ترتیب نام هیچ کس از تاریخ حذف نگردد.

منبع: کجارو
انتشار: 27 دی 1399 بروزرسانی: 27 دی 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1250

به "سفر به آمریکا: جزیره هارت نیویورک، بزرگترین گورستان آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به آمریکا: جزیره هارت نیویورک، بزرگترین گورستان آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید