حیدری:تزریق دوز سوم به افراد بالای 60 سال لازم است

به گزارش مجله مستانه، معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تزریق دوز سوم واکسن کرونا به افراد دارای بیمار های زمینه ای و افراد بالای 60 سال به بالا لازم است.

حیدری:تزریق دوز سوم به افراد بالای 60 سال لازم است

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تزریق دوز سوم واکسن کرونا به افراد دارای بیمار های زمینه ای و افراد بالای 60 سال به بالا لازم است.

کمال حیدری یکشنبه شب در برنامه تیتر امشب شبکه خبر اضافه نمود: برای تزریق دوز سوم، واکسن مورد احتیاج کرونا مهیا شده و افرادی که از آخرین تزریق واکسن آن ها 4 ماه گذشته می توانند دوز سوم را تزریق نمایند و به احتمال زیاد افراد بالای 50 سال نیز فردا فراخوان خواهند شد.

وی به اهمیت تزریق واکسن کرونا اشاره نمود و ادامه داد که تا به امروز 100 میلیون و 800 هزار واکسن در کشور تزریق شده و به احتمال زیاد تا خاتمه امشب تعداد افرادی که واکسن زده اند به 105 میلیون نفر افزایش یابد.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآورشد: بعضی از کشور های درگیر موج ششم شده اند، اما به دلیل اینکه مردم در این کشور واکسن تزریق نموده اند مرگ ومیر در این کشور ها بسیار اندک است.

وی با بیان اینکه برای تزریق دوز سوم واکسن کرونا برای گروه های مختلف سنی تعیین شده تا افراد هنگام مراجعه به مراکز تزریق، واکسن مورد احتیاج خود را دریافت نمایند.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شرح داد که در طول 3 ماه گذشته همکاران ما پیروز شدند که 100 میلیون واکسن را تزریق نمایند و این کوشش همکاران ما در این مدت جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با بیان اینکه ما از نظر تامین واکسن هیچ مسئله ای نداریم، گفت: با توجه به فراوری واکسن در چند شرکت داخلی که هم اکنون در خط فراوری هستند ما از تامین واکسن از کشور های خارجی بی احتیاج هستیم و حتی کیفیت بعضی از واکسن های فراوری داخل از بعضی از واکسن های خارجی بسیار بالاتر است.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه نمود: هرچه واکسن بیشتری در کشور تزریق گردد ایمنی مردم ارتقا پیدا می نماید، هرچند که بعضی از آمار ها حاکی از نزدن 15 و یا 25 درصد واکسن به وسیله افراد در نقاط مختلف کشور است.

حیدری درباره مقابله با ویروس جهش یافته کرونا (اومیکرون) گفت که ما نیز همچون بسیاری از کشور های جهان نگران این ویروس هستیم و به محض اینکه روز آدینه سازمان بهداشت جهانی وجود این ویروس را گفت، روز شنبه در ستاد ملی کرونا این مساله مطرح شد و به دستور رییس جمهوری اسلامی ایران در تمام مرز های زمینی و هوایی همکاران ما در آماده باش کامل هستند تا با هوشیاری کامل با این ویروس مقابله گردد.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای مقابله با ویروس کرونا رعایت پروتکل ها و فاصله گذاری ها همچنان لازم است تا سطح ایمنی جامعه و مردم ارتقا پیدا کند.

احسان مصطفوی متخصص اپیدمیولوژیست در این برنامه اضافه نمود: ویروس اومیکرون پنجمین سویه ویروس کرونا است و طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی بسیار نگران نماینده است.

متخصص اپیدمیولوژیست شرح داد که برای شناخت بیشتر این ویروس باید مطالعات لازم انجام گردد تا مقدار بیماری زایی این ویروس پس از پایش به خوبی تشخیص داده گردد.

مصطفوی یادآورشد که تا به امروز 12 کشور جهان وجود این ویروس را گزارش نموده اند، ولی هنوز 2 و تا 4 هفته زمان می برد تا در خصوص این ویروس قضاوت کنیم.

متخصص اپیدمیولوژیست ادامه داد: طبق گزارشی که در افریقای جنوبی منتشر شده افرادی که به این ویروس مبتلا شده اند واکسن کرونا تزریق ننموده اند

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 بهمن 1400 بروزرسانی: 3 بهمن 1400 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1812

به "حیدری:تزریق دوز سوم به افراد بالای 60 سال لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حیدری:تزریق دوز سوم به افراد بالای 60 سال لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید