دردسرهای بی توجهی به ساندرو

به گزارش مجله مستانه، در لیست انتخاب عموم مشتریان ایرانی که قصد انتخاب خودرویی ارزان و مالی را دارند، رنو ساندرو یکی از سه گزینه اصلی است. خودرویی که ذاتا ساخت رومانی و ظاهرا فراوری فرانسه است و در سه سال گذشته بیش از 50 هزار دستگاه از انواع مدل های کراس و هاچ بک آن تحت پلتفرم B0 در پارس خودرو فراوری شده است. رنو به لطف شبکه گسترده قطعه سازان، نمایندگی های تعمیر و خدمات پس از فروش در کنار کیفیت ساخت مناسب از جمله خودروسازانی است که به رغم حضور در کلاس مالی، وجهه خوبی در بین مشتریان دارد.

دردسرهای بی توجهی به ساندرو

این وجهه اما اگر بازیچه دست افراد ناآگاه گردد، کابوس هزینه را به سراغ مالکان این خودرو می فرستد! ساندرو که در کنار تندر90 به خوبی توانسته خود را با اقلیم گرم و خشک سازگار کند، در جاده ها و معابر پردست انداز و پرچالش کشور یک برگ برنده اساسی دارد. سیستم تعلیق و جلوبندی برجسته، ساده و محکم. سیستمی که ابتدا با یاری سازندگان فرانسوی و آلمانی و سپس مجموعه سازان ایرانی یاری کرد تا محصولات مالی رنو در ایران، برگ برنده این خودروساز باشد.

آنالیز دقیق تر تجربه خریداران این خودرو اما نشان می دهد اگر به خوبی از این محصول مستحکم نگهداری نگردد، ساندرو دچار ایرادات کیفی و خطاهای خارج از تحملی شده که در کمتر خودرویی نظیر دارد. در واقع توصیه ما این است که ابدا سراغ تیونینگ و تغییر خودسرانه رینگ و لاستیک این خودرو نروید. از آنجا که سیستم تعلیق ساندرو در جلو از سیستم مک فرسون و در بخش عقبی از بازوهای نیمه مستقل تشکیل شده، خودرو ذاتا نگهداری سختی ندارد و کمتر از رقبا دچار ایراد می گردد.

ابعاد نامناسب رینگ و لاستیک اما برای این خودرو در حکم سم است! در عین حال تصادفات سنگین که زمینه وارد کردن ضربات مهلک به شاسی و اکسل خودرو را ایجاد می نماید، در اغلب موارد به ظهور اشکالات عمده در نحوه کارکرد سیستم تعلیق، فنربندی و جلوبندی خودرو منجر می گردد. پس مواظب نحوه رانندگی با این خودرو باشید. در واقع اگر قصد خرید ساندرو دارید و خودرو مد نظر سابقه تصادف های آنچنانی دارد، حتما اطمینان حاصل کنید اکسل با انواع مرغوب تعویض شده یا به یاری جوشکاری های دقیق و قوی، کیفیت استاندارد خود را مثل روز اول به دست آورده است.

موردی که اگر مورد آنالیز دقیق قرار نگیرد، عموما در میان مدت هزینه ای بالغ بر پنج میلیون تومان را از ناحیه تعویض قطعات سیستم تعلیق بدون احتساب اجرت نصب به مالکان این خودرو ها تحمیل می نماید. چرخی در فضای بازار قطعات خودرو نشان می دهد بعضی لوازم یدکی سیستم تعلیق ساندرو به دلیل خروج رنو از بازار ایران کمیاب شده اند اما عموما قطعات این خودرو در بازار موجود است.

برای نمونه هزینه خرید سیبک های زیر اکسل ایرانی بین 130 تا 160 هزار تومان بوده و قطعات دیگر این بخش از جمله بوش اکسل ایرانی حدود 135 هزار تومان، یاری فنر جلو ساخت فرانسه حدود 425 هزار تومان، کیت بلبرینگ چرخ های جلو و عقب ساخت ایران حدود 580 هزار تومان، فنر لول چرخ جلو 127 هزار تومان، مجموعه طبق های جلو که ساخت داخل هم هستند، به قیمت 460 هزار تومان و پلوس چرخ جلو حدود 900 تا 950 هزار تومان است.

خب معین شد که قطعات ساندرو ، قطعاتی بسیار گران و کمیاب هستند اما در نتیجه بی توجهی به عیب هر یک از بخش های تعلیق و فنربندی یا نصب قطعات غیراستاندارد می توانند به راحتی مستهلک شوند. برای نمونه چند تن از مکانیک های رسمی ساندرو به مالکان این خودرو هشدار دادند از نصب هرگونه رینگ و لاستیک پهن تر و بزرگ تر پرهیز نموده چرا که این عمل به سرعت موجب معیوب شدن سیستم تعلیق خودرو خواهد شد. این افراد می گویند رینگ های بزرگ و لاستیک های پهن موجب فشار بیشتر به اجزای سیستم تعلیق و خطای سیستم ABS و کیلومتر شمار شده و کیفیت سواری ساندرو را کاهش می دهند.

منبع: دیوار
انتشار: 23 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 271

به "دردسرهای بی توجهی به ساندرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دردسرهای بی توجهی به ساندرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید