دست رد آمریکا به سینه آلمان برای تغییر موضع در برابر سازمان بهداشت جهانی

به گزارش مجله مستانه، وزیر امور خارجه آمریکا طی نامه ای به همتای آلمانی خود درخواست این کشور برای تجدید نظر در تصمیم آمریکا در قطع پرداخت ها به سازمان بهداشت جهانی را رد نموده و بار دیگر اتهامات خود علیه این نهاد بین المللی را تکرار کرد.

دست رد آمریکا به سینه آلمان برای تغییر موضع در برابر سازمان بهداشت جهانی

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه دی ولت آلمان، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا طی نامه ای به هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان انتقادهای این کشور به توقف پرداخت های آمریکا به سازمان بهداشت جهانی را شدیدا رد نموده و گفت: اولویت اصلی ما حمایت از زندگی و نه ژست های تاثیرگذار عمومی و سیاست های خرد است.

به نوشته روزنامه زوددویچه سایتونگ پامپئو در این نامه به درخواستی که چندی پیش همتای آلمانی اش طی نامه ای از آمریکا داشت پاسخ داد.

وی در این نامه اظهار داشت که ما به موسسات جهانی قابل اعتماد، کارآمد و مطمئن و نه بوروکراسی هلی غیر کارآمد که به قیمت جان انسان ها در برابر حزب کمونیستی چین سر خم می نمایند احتیاج داریم.

پامپئو خطاب به هایکو ماس این پرسش را مطرح نمود: موافقید شما؟ ما روی شما هایکو حساب می کنیم تا این مبارزه برای آزادی را پیش ببریم.

هایکو ماس اواسط ماه آوریل طی نامه ای به پامپئو از وی درخواست نموده بود در تصمیم خود برای توقف پرداخت ها به سازمان بهداشت جهانی تجدید نظر کند و در بحران کرونا از هر اقدامی که منجر به تضعیف دائمی نهادهای سازمان ملل می گردد جلوگیری کند.

آمریکا توقف پرداخت ها به سازمان بهداشت جهانی را به بهانه خطای این نهاد بین المللی در مبارزه با بحران کرونا انجام داده و این سازمان جهانی را متهم نموده که در برابر فشارها از طرف رهبری چین سر خم نموده است.

پامپئو در نامه به همتای آلمانی خود مجددا نقدها شدیدی را به سازمان بهداشت جهانی وارد نموده و گفت: صرف نظر از زنجیره شکست های این سازمان، مردم آمریکا ده ها سال بزرگترین اهدا نماینده یاری های اقتصادی به این نهاد بین المللی بوده اند.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین اظهار داشت که آمریکا می خواهد همچنان برای اصلاح سازمان بهداشت جهانی کوشش کند.

وی در عین حال مدعی شد که آمریکا عمیقا خود را به همکاری های بین المللی در مبارزه با بیماری کرونا متعهد احساس می نماید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 862

به "دست رد آمریکا به سینه آلمان برای تغییر موضع در برابر سازمان بهداشت جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دست رد آمریکا به سینه آلمان برای تغییر موضع در برابر سازمان بهداشت جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید