رخنه هوش مصنوعی به حوزه تسلیحات نظامی

به گزارش مجله مستانه، در عصر حاضر هوش مصنوعی به یکی از بخش های مهم جنگ افزارهای نوین تبدیل شده است.

رخنه هوش مصنوعی به حوزه تسلیحات نظامی

سیستم های مجهز به هوش مصنوعی در مقایسه با سیستم های قدیمی قادر به کنترل حجم بیشتری از اطلاعات با کارآمدی بیشتر هستند. علاوه بر آن هوش مصنوعی قابلیت های برای کنترل میدان جنگ از راه دور و همینطور حفاظت از جان سربازان را فراهم می نماید. هوش مصنوعی تقریبا در تمام وجوه تسلیحات به کار می رود و به همین دلیل بودجه های تحقیقاتی بیشتری برای توسعه سیستم های نظامی با هوش مصنوعی اختصاص می یابد.

به عنوان مثال سازمان دارپا در آمریکا مشغول ساخت سیستم های رباتیک زیر دریایی است. علاوه بر آن وزارت دفاع آمریکا از 2017 میلادی تاکنون 7.4 میلیون دلار در حوزه های هوش مصنوعی اطلاعات کلان و سرویس ابر سرمایه گذاری نموده است. از سوی دیگر چین نیز مشغول سرمایه گذاری در هوش مصنوعی است تا قابلیت های دفاعی خود را افزایش دهد و تخمین زده می گردد تا 2030 میلادی به یک قدرت جهانی در این حوزه تبدیل گردد.

در حال حاضر سیتم های سایبری نظامی مجهز به هوش مصنوعی هستند که می تواندبه طور اتوماتیک از شبکه ها، رایانه ها و اطلاعات محافت کند. در این میان یکی از حوزه های مهم استفاده از هوش مصنوعی در تسلیحات به امنیت سایبری تعلق دارد. سیستم های نظامی همواره در برابر حمله های سایبری قرار دارند. این روند احتمالا منجر به نشت اطلاعات محرمانه و خسارت به سیستم های دفاعی و نظامی می گردد. اما در حال حاضر سیستم های سایبری نظامی مجهز به هوش مصنوعی هستند که می تواند به طور اتوماتیک از شبکه ها، رایانه ها، برنامه و اطلاعات محافظت کند.

در کنار این موارد از شیوه های هوش مصنوعی برای شناسایی دقیق هدف در میدان جنگ نیز استفاده می گردد. این تکنیک ها به نیروهای نظامی اجازه می دهد با تحلیل گزارش، اسناد ، اخبار و دیگر اطلاعات ساختار نیافته به درک بهتری از عملیات ها برسند. از سوی دیگر سیستم های شناسایی هدف با یاری هوش مصنوعی توانایی این سیستم ها برای شناسایی موقعیت اهدافشان را ارتقا می بخشند.

تخمین ها حاکی از آن است که حجم بازار هوش مصنوعی در حوزه نظامی تا 2025 میلادی به 18.82 میلیارد دلار برسد. ،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 7 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 320

به "رخنه هوش مصنوعی به حوزه تسلیحات نظامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رخنه هوش مصنوعی به حوزه تسلیحات نظامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید