روسیه: قطع بودجه سازمان بهداشت جهانی، گویای خودخواهی آمریکاست

به گزارش مجله مستانه، مقامات وزارت امور خارجه روسیه با انتقاد از تصمیم ترامپ درباره قطع بودجه سازمان بهداشت جهانی، این اقدام را برخوردی خودخواهانه و ادامه کوشش آمریکا برای مقصر جلوه دادن دیگران در مسائل این کشور نامیدند.

روسیه: قطع بودجه سازمان بهداشت جهانی، گویای خودخواهی آمریکاست

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، ماریا زاخارووا سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه امروز ، چهارشنبه، خاطرنشان کرد که تصمیم دولت ایالات متحده برای متوقف کردن تامین بودجه سازمان بهداشت جهانی ، تلاشی برای یافتن عاملان افسانه ای بیماری همه گیر کرونا است.

زاخارووا گفت: از نظر سیاستمداران این کشور (آمریکایی ها) همواره یک کسی مقصر است: در مورد بیماری کرونا - چین و سازمان بهداشت جهانی ، در شکست هیلاری کلینتون - روسیه و در مسائل بهداشتی و پزشکی آمریکا هم - شخصاً ولادیمیر پوتین. مسئله اصلی پیدا کردن لوله آزمایش افسانه ای است تا آن را به جهانیان به عنوان گواهی بر گناه دیگران و معصومیت خودشان ارائه دهند.

در عین حال ، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه هم امروز در این رابطه یادآور شد که تصمیم دولت آمریکا مبنی بر تعلیق بودجه سازمان جهانی بهداشت، گویای یک رویکرد خودخواهانه در شرایط مبارزه با بیماری همه گیر کرونا است.

ریابکوف اضافه کرد: روسیه از رهبران آمریکا انتظار دارد تا از حملات بیشتر به سازمان بهداشت جهانی دست بردارند و به سمت همکاری برای مقابله با این چالش جهانی روی آورند.

در اوایل امروز ، چهارشنبه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا خاطرنشان کرد که بودجه سازمان بهداشت جهانی را به حالت تعلیق در می آورد. وی اضافه کرد، این تصمیم تا زمانی که خطاهای این سازمان در مدیریت و پنهان کردن اطلاعات مربوط به شیوع ویروس کرونا آنالیز گردد ، معتبر خواهد بود.

مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا هم به نوبه خود ، تأکید کرد که سازمان بهداشت جهانی در عملکرد اصلی خود ، یعنی ارائه اطلاعات واقع بینانه و موثق درباره خطرناک بودن عفونت کرونا که کره زمین را تهدید می نماید، ناموفق عمل نموده است.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد ، پیش از این از موضع گیری دونالد ترامپ به شدت انتقاد نموده و یادآور شد که ایالات متحده زمان کاملاً اشتباهی را برای متوقف کردن بودجه سازمان بهداشت جهانی که نقشی معین کننده در مبارزه با ویروس کرونا دارد ، انتخاب نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 840

به "روسیه: قطع بودجه سازمان بهداشت جهانی، گویای خودخواهی آمریکاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: قطع بودجه سازمان بهداشت جهانی، گویای خودخواهی آمریکاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید