علت ترک خوردن روی فلافل، علل خشکی شدن فلافل

به گزارش مجله مستانه، گرچه طرز تهیه فلافل آسان است، اما گاهی این غذا خشک شده و دیگر طعم لذیذی نخواهد داشت. اگر می پرسید چکار کنیم فلافل خشک نشود با علت های خشک شدن فلافل در این مطلب آشنا شوید.

علت ترک خوردن روی فلافل، علل خشکی شدن فلافل

دلایل خشک شدن فلافل ممکن است متنوع باشند که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد. لازم به ذکر است که گاهی جزئیاتی که به نظر ممکن است کم‌اهمیت به نظر برسند، قادرند تا طعم کلی غذا را تغییر داده یا کیفیت آن را تحت تأثیر قرار دهند. به همین دلیل، تمام مراحلی که در روش تهیه فلافل ذکر شده است، باید به‌خوبی مدنظر قرار گیرند و از آن‌ها پیروی شود تا در نهایت از یک غذای لذیذ و خوشمزه بهره‌برداری کرد.

علت خشک شدن فلافل

اگر دقیقا طبق دستور پخت و طرز تهیه فلافل، این غذا را طبخ کرده باشید، نباید خشک شود. در ادامه چندین علت خشک شدن و ترک خوردن فلافل را شرح می دهیم.

چرخ نکردن مواد اولیه

اول از همه، مواد اولیه را به دقت هم مخلوط کنید. اگر این مرحله را نادرست انجام دهید، زیادی روغن به داخل فلافل جذب می‌شود و این باعث می‌شود که فلافل‌ها خشک و خراب شوند. یک راه خوب این است که مواد را در غذاساز یا چرخ گوشت مخلوط کنید تا یک خمیر یکنواخت به دست آید.

استفاده از تخم مرغ یا آرد

همچنین، از استفاده از تخم مرغ یا آرد در دستورپخت فلافل خودداری کنید. این مواد ممکن است فلافل را خشک کنند، اگرچه ممکن است موجب جمع‌شدگی فلافل هم شوند. بهترین گزینه استفاده از سیب زمینی است. سیب زمینی باعث اتصال مواد و ایجاد انسجام در فلافل می‌شود، اما آن را خشک نمی‌کند. فراموش نکنید که سیب زمینی را با نخود چرخ کنید و آب آن را خروج ندهید.

داغ نبودن روغن

روغن برای سرخ کردن فلافل باید خیلی گرم و داغ باشد. اگر روغن کافی داغ نباشد، زمان لازم برای پخت فلافل افزایش پیدا می‌کند و به این ترتیب فلافل ممکن است خشک شود.

استفاده از روغن به میزان کم

یک نکته مهم این است که حتماً روغن به مقدار کافی استفاده کنید. گرچه استفاده از زیادی روغن برای سلامتی مضر است، اما برای ایجاد طعم خوب در فلافل، باید هنگام سرخ کردن روغن را به میزان کافی استفاده کنید. یک دلیل ممکن برای خشک شدن فلافل، استفاده از کمی روغن است. استفاده از مقدار کمتری روغن باعث می‌شود که زمان لازم برای پختن فلافل افزایش پیدا کند و نتیجه‌شان خشک شود. برای استفاده کمتر از روغن، می‌توانید از ماهیتابه با لبه‌های کوچک استفاده کنید تا روغن به میزان کمتری برای پخت فلافل استفاده شود.

عدم استفاده از بیکینگ پودر

بیکینگ پودر یک راه خوب برای جلوگیری از خشک شدن فلافل است. با استفاده از این ماده، فلافل پف می‌شود و زمان پخت آن کاهش می‌یابد. در نتیجه، مدت زمانی که فلافل در روغن قرار می‌گیرد، کمتر می‌شود و جلوی خشک شدن آن گرفته می‌شود.

حالا می‌دانید چرا فلافل خشک نمی‌شود و می‌توانید با رعایت راهنماها و نکات، به سادگی در منزل فلافل تهیه کنید و با دوستان و خانواده‌تان به اشتراک بگذارید. به خاطر داشته باشید که بعد از سرخ کردن فلافل، روغن اضافی را با دستمال جذب کنید یا آن‌ها را بلافاصله پس از خارج کردن از روغن، به آبکش منتقل کنید تا اضافی روغن از آن‌ها جدا شود.

انتشار: 25 مرداد 1402 بروزرسانی: 25 مرداد 1402 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1180

به "علت ترک خوردن روی فلافل، علل خشکی شدن فلافل" امتیاز دهید

8 کاربر به "علت ترک خوردن روی فلافل، علل خشکی شدن فلافل" امتیاز داده اند | 3.9 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت ترک خوردن روی فلافل، علل خشکی شدن فلافل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید