نکات مهم در عزیمت به حج با خرید فیش حج تمتع

به گزارش مجله مستانه، بزرگترین گردهمایی مسلمانان جهان که همه ساله در ماه ذی الحجه در مکه عربستان برگزار می شود، عربستان برای تامین سلامت زائران و جلوگیری از ازدحام در مراسم، تعداد زائران اعزامی از هر کشور را مشخص می کند و کشورها موظف هستند همان تعداد را برای اعزام آماده کنند.

نکات مهم در عزیمت به حج با خرید فیش حج تمتع

به گزارش خبرنگاران بنابر اعلام شرکت نورا سیر، سازمان حج و زیارت هم پس از اطلاع از تعداد دقیق زائران اعزامی اقدام به ثبت نام کاروان ها و در نهایت درج ویزا می کند. در دین اسلام بر مسلمانان واجب شده با دستیابی به استطاعت مالی نسبت به انجام فریضه حج اقدام کنند.

واگذاری فیش حج تمتع بر اساس قانون سازمان حج و زیارت

سازمان حج و زیارت، شیوه واگذاری یا فروش قانونی فیش حج تمتع را اعلام نموده است در این شیوه نامه نحوه خرید فیش حج تمتع براساس محتویات درج شده در قبض ودیعه حج و با رعایت شرایط تعیین شده و ضوابطی که سازمان حج و زیارت فراهم نموده است، شخص ودیعه گذار فیش حج تمتع می تواند فیش حج تمتع خود را برای یک بار واگذار کند یا به اصطلاح عمل فروش فیش حج تمتع را انجام دهد. با توجه به محدودیت تعداد حجاج در هر سال و افزایش تعداد متقاضیان قیمت خرید حج تمتع سالانه افزایش یابد.

چه کسانی می توانند فیش حج تمتع را به فروش برسانند؟

برای سفر به حج تمتع، باید یکی از انواع فیش حج تمتع را خریداری نمود. افرادی که قبلاً با اعلام سازمان حج و زیارت تا سال 86 اقدام به سپرده گذری فیش حج تمتع از طریق بانک های عامل نموده اند به این معنی که قیمت فیش حج تمتع سال 86 و قبل آن را پرداخت نموده اند و قبض سپرده گذاری خود را از بانک مربوطه دریافت نموده اند، قادر به واگذاری فیش واجب خود می باشند.

نکات مهم در فروش و خرید فیش حج تمتع

1- فروش و خرید فیش حج تمتع را فقط در دفاتر زیارتی مورد تایید سازمان حج انجام دهید.

2- فیش حج تمتع را بصورت وکالتی نفروشید یا نخرید، زیرا سازمان حج و زیارت در مورد فیش حج که وکالتی خریداری شده اند، مجوز انتقال صادر نمی کند.

3- شما فقط می تواند فروش و خرید فیش حج تمتع را در استان خود انجام دهید.

4- قیمت فیش حج تمتع را می توانید قبل از امضا در دفتر اسناد رسمی و در هنگام تنظیم صلح نامه دریافت نمایید.

5- فروش و خرید فیش حج تمتع را فقط در دفاتر زیارتی مورد تایید سازمان حج و زیارت انجام دهید تا مسائل بعدی گریبان گیر شما نشود.

6- هنگام فروش و خرید تمتع به تاریخ ثبت نام بسیار دقت کنید چون اختلاف حتی یک ماه در قیمت خرید حج تمتع تاثیر گذار است.

7- قیمت خرید حج تمتع به روز می باشد و بصورت توافقی خرید و فروش فیش حج و واگذاری ودیعه تمتع صورت می پذیرد.

8- خرید فیش حج واجب و فروش فیش واجب تنها با حضور اشخاص فروشنده و خریدار در دفاتر زیارتی مجاز و فعال دارای مجوز سازمان حج و زیارت انجام می شود.

9- قبل از خرید و فروش فیش حج از سامانه جامع فیش حج نوراسیر مشاوره رایگان بگیرید این سامانه جهت رفاه حال شما در جهت حفظ منافع گیرنده و واگذار کننده ودیعه تمتع ایجاد شده است.

آیا خرید و فروش فیش حج تمتع قانونی است؟

ممکن است با این سوال روبرو شوید که آیا فروش فیش حج تمتع یا خرید فیش حج تمتع اعتبار قانونی دارد یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله. خرید و فروش فیش حج تمتع کاملا قانونی است. شما به آسانی و با پرداخت قیمت فیش حج تمتع می توانید این کار را انجام دهید. اما توجه داشته باشید، حتما این کار را در دفاتر اسناد رسمی و سپس دفاتر حج وابسته به سازمان حج و زیارت انجام دهید. در غیر این صورت، فیش شما فاقد اعتبار است و شما مالک آن فیش به حساب نمی آیید. در نتیجه علیرغم پرداخت قیمت تمتع، امکان اعزام برای شما وجود نخواهد داشت برای همین حتما قبل از نقل و انتقال از سامانه جامع فیش حج نوراسیر مشاوره رایگان بگیرید.

قیمت فیش حج چه قدر است؟

مطمئنا قبل از فروش و خرید فیش حج باید از قیمت فیش واجب آگاهی داشته باشید. برای دانستن این مورد می توانید به سایت ها یا دفاتر وابسته به سازمان حج و زیارت مراجعه نموده و از قیمت فیش حج تمتع با خبر شوید. حتما قیمت فیش حج تمتع سال 1386 با سایر فیش ها فرق دارد و عواملی مانند قیمت دلار، سال اعزام، شهر اعزام و قیمت اعلام شده از سوی سازمان می تواند سبب افزایش یا کاهش قیمت فیش تمتع شود. البته باید بدانید با قطعیت نمی توانیم قیمت حج تمتع اعلام کنیم، زیرا این مورد امری توافقی است.

آیا می توان به فروختن فیش حج متوفی اقدام کرد؟

یکی از مواردی که ممکن است با آن روبرو شوید، این است که فردی از اعضای خانواده شما قبل از اعزام به حج مرحوم شده است و شما نمی دانید که می توایند فیش حج تمتع او را بفروشید یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید به وصیت نامه فرد متوفی توجه کنید. اگر او در وصیت نامه از واگذاری فیش حج تمتع به شخص خاصی صحبت ننموده باشد، شخص وارث می تواند اقدام به فروش فیش حج تمتع نماید و از نظر قانون هیچ محدودیتی برای این فرد وجود ندارد. اما اگر در وصیت نامه حج تمتع واگذار شده باشد، وارث تحت هیچ شرایطی نمی تواند فیش مورد نظر را بفروشد.

نظر مراجع درباره فروش فیش حج تمتع چیست؟

با توجه به اهمیت مناسک حج در دین اسلام، مراجع بر این موضوع اتفاق نظر دارند، مراجع اجازه فروش فیش حج تمتع و خرید فیش تمتع با قیمت مناسب و با حفظ احترام بین طرفین جایز می دانند.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 تیر 1400 بروزرسانی: 26 تیر 1400 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1587

به "نکات مهم در عزیمت به حج با خرید فیش حج تمتع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات مهم در عزیمت به حج با خرید فیش حج تمتع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید