تور ارزان روسیه: نیروهای حافظ صلح روسیه از قزاقستان به کشور خود بازگشتند

به گزارش مجله مستانه، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز شنبه در بیانیه ای بیان کرد که شش هواپیمای اول نیروهای حافظ صلح روسی از نظامیان سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) از قزاقستان وارد فرودگاه سورنی (Severny) در شهر ایوانوو (Ivanovo) روسیه شده اند.

تور ارزان روسیه: نیروهای حافظ صلح روسیه از قزاقستان به کشور خود بازگشتند

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

وزارت دفاع روسیه سپس و بعد از گذشت چند ساعت گفت که تمام هواپیماهای حامل نیروهای حافظ صلح این کشور از قزاقستان بازگشته اند.

نیروهای مذکور طبق درخواست قاسم جومرت توکایف رئیس جمهور قزاقستان از سازمان پیمان امنیت جمعی برای یاری جهت کنترل بحران اخیر در این کشور به آنجا اعزام شده بودند.

در راستای قطعنامه شورای امنیت جمعی سازمان پیمان امنیت جمعی در تاریخ 6 ژانویه 2022، نیروهای حافظ صلح جمعی سازمان پیمان امنیت جمعی برای مدت محدودی در قزاقستان مستقر شدند تا به ثبات و عادی سازی اوضاع در آن کشور یاری نمایند. این گروه شامل واحدهایی از روسیه، بلاروس، ارمنستان، تاجیکستان و قرقیزستان بود. نیروهای حافظ صلح موظف شدند حفاظت از تأسیسات استراتژیک حیاتی در نزدیکی شهر آلماتی را تضمین نمایند.

خروج نیروهای حافظ صلح سازمان پیمان امنیت جمعی از قزاقستان در 13 ژانویه شروع شد. به گفته وزارت دفاع روسیه، اولین نیروهای حافظ صلح روسی روز پنجشنبه با چهار فروند هواپیمای ایلیوشین-76 ام دی (Il-76MD) از قزاقستان به روسیه بازگشتند.

لازم به ذکر است که از دوم ژانویه تظاهراتی در منطقه ها غربی قزاقستان و در مخالفت با افزایش بهای سوخت مصرفی خودروها شروع شد. این اعتراضات به شهرهای دیگر از جمله آلماتی رسید و به شورش و ناآرامی و حملات مسلحانه به سازمان های حکومتی تبدیل شد که مقامات قزاقستان را بر آن داشت تا در تمامی منطقه ها کشور حالت آماده باش اعلام نمایند.

طبق شواهد موجود، درگیری ها و بحران اخیر در قزاقستان ناشی از دخالت کشورهای بیگانه ای است که در پی ایجاد ناامنی و انقلاب های مخملی و رنگی در این کشور هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 بهمن 1400 بروزرسانی: 27 بهمن 1400 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1838

به "تور ارزان روسیه: نیروهای حافظ صلح روسیه از قزاقستان به کشور خود بازگشتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان روسیه: نیروهای حافظ صلح روسیه از قزاقستان به کشور خود بازگشتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید