هیتلر خواندن مرکل، کار دست سفیر مالت داد

به گزارش مجله مستانه، مطلب فیسبوکی سفیر مالت در فنلاند که در آن صدراعظم آلمان با آدُلف هیتلر و نازی ها قیاس شده بود، به استعفای سفیر منجر شد.

هیتلر خواندن مرکل، کار دست سفیر مالت داد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یادداشت مایکل زامیت تابونا سفیر مالت در فنلاند علیه صدراعظم آلمان به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد شکست نازی ها به استعفای این سیاستمدار انجامید.

بنا بر گزارش شبکه دویچه وله، سفیر مالت در فنلاند بعد از اینکه آنگلا مرکل صدراعظم آلمان را با آدُلف هیتلر قیاس کرد، کناره گیری کرده است و مالت هم خاطرنشان کرد از برلین عدرخواهی خواهد نمود.

مایکل زامیت تابونا سفیر مالت در فنلاند روز آدینه به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد شکست آلمان نازی در فیسبوک یادداشتی منتشر نموده بود.

او که پیش از تصدی سِمت سفارت، بازرگان بوده در این مطلب نوشت: 75 سال قبل ما هیتلر را متوقف کردیم. چه کسی آنگلا مرکل را متوقف خواهد نمود؟ او آرزوی هیتلر را محقق کرد! کنترل کردن اروپا.

تابونا که از سال 2014 به عنوان سفیر مالت در فنلاند مشغول به کار بود، به دنبال جنجال ها بر سر قیاس مرکل با هیتلر، از مقامش کناره گیری کرد.

اواریست بارتولو وزیر خارجه مالت از پذیرش استعفای سفیر کشورش در فنلاند اطلاع داد. پیشتر خبرهایی از تحرکات وزیر خارجه مالت برای ترمیم روابط با آلمان منتشر شده بود.

رسانه های مالت اطلاع دادند، مطلب جنجالی مایکل زامیت تابونا سفیر مستعفی این کشور در فنلاند حذف شده اما خبری از وی نیست و هیچ اظهارنظر جدیدی ننموده است.

شبکه آلمانی دویچه وله در گزارش خود درباره تنش اخیر نوشت: مالت و آلمان که هر دو عضو اتحادیه اروپا هستند بر سر مهاجران قایق سوار در دریای مدیترانه و موضوع بدهی ها در منطقه اقتصادی یورو دچار تنش هایی هستند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 900

به "هیتلر خواندن مرکل، کار دست سفیر مالت داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیتلر خواندن مرکل، کار دست سفیر مالت داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید