واردات 114 میلیون دلار کاغذ تصویب شد

به گزارش مجله مستانه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ابتدای امسال تا نیمه اردیبهشت ماه، با واردات بیش از 114 میلیون دلار کاغذ موافقت کرد.

واردات 114 میلیون دلار کاغذ تصویب شد

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، کارگروه کاغذ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تازه ترین گزارش خود که امروز چهارشنبه 17 اردیبهشت ماه منتشر نموده است، از آنالیز و تصویب 229 پرونده برای واردات کاغذ از ابتدای امسال اطلاع داد.

بر اساس این گزارش واردات بیش از 121 هزار تن کاغذ با ارزش بیش از 114 میلیون دلار در این پرونده ها درخواست و تصویب شده است.

از این میزان مصوب، نزدیک به 8500 تن کاغذ بالک، نزدیک به 56 هزار تن کاغذ چاپ و تحریر، 675 تن کاغذ چاپ و تحریر رول، بیش از 56 هزار تن کاغذ روزنامه و 449 تن کاغذ LWC هستند. این موضوع نشان می دهد که میزان واردات کاغذ کتاب و تحریر بر سایر انواع کاغذهای وارداتی اولویت داشته است.

با این همه از این میزان مصوب تا به امروز تنها کمی بیش از 47 هزار تن کاغذ با ارزش تقریبی کمی بیش از 42 میلیون دلار از گمرک ترخیص شده است و آماده استفاده توسط مصرف کنندگان است.

همچنین جداول منتشر شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نشان می دهد که حجم بالایی از کاغذ فرهنگی مصوب که هنوز برای واردات و ترخیص آنها مشخص تکلیف نشده است، کاغذ روزنامه است که تداوم این شرایط می تواند بحرانی مشابه شرایط سال گذشته و افزایش قیمت این محصول را برای آنها به بار بیاورد.

جدول شرایط تقاضاها واردات کاغذ تصویب شده را اینجا ببینید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 892

به "واردات 114 میلیون دلار کاغذ تصویب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واردات 114 میلیون دلار کاغذ تصویب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید