کانادا از مهاجران طردشده امریکا استقبال می نماید

به گزارش مجله مستانه، مقامات کانادا اعلام کردند، کانادا از مهاجران طردشده امریکا استقبال می نماید.

کانادا از مهاجران طردشده امریکا استقبال می نماید

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور تفریحی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

  • اگر ویزای من فسخ گردد چه می گردد؟

  • اگر شغل و بیمه درمانم را از دست بدهم، چه اتفاقی می افتد؟

این پیغام ها مربوط به 9 بیلبورد در اطراف سیلیکون وَلی، مرکز نوآوری و تکنولوژی در منطقه خلیج سان فرانسیسکو در کالیفرنیای جنوبی است و پشت آنها یک شرکت کانادایی قرار گرفته است. کمینیو تِک (Communitech) از این کمپین تبلیغاتی برای هدف قرار دادن نیروی کار خارجی در حوزه تکنولوژی در منطقه خلیج سان فرانسیسکو استفاده می نماید که تحت تاثیر ممنوعیت مهاجرت ایالات متحده قرار گرفته اند. این شرکت به نیروی کار حوزه تکنولوژی اجازه کار و بیمه درمان می دهد. اجازه کار آنها به سرعت و به وسیله جریان دنیای استعدادیابی پردازش خواهد شد.

در ماه جون، رئیس جمهور امریکا اجازه مهاجرت را برای ادامه سال 2020 برای بعضی دارندگان ویزا معلق کرد. این تعلیق شامل ویزاهای H1-B نیز می گردد که برای مهاجران با تخصص بالا صادر می گردد. بعضی از کارکنان خارجی حوزه تکنولوژی در ایالات متحده از زمان اعلام این ممنوعیت ها نگران شرایط اشتغال و مهاجرت خود هستند و یک شرکت کانادایی در حوزه تکنولوژی، کمینیو تِک، به دنبال سرمایه گذاری در این زمینه است. کلاگمَن، مدیر ارشد اجرایی کمینیو تِک گفته است: همه ما به دنبال افراد با استعداد بالا هستیم و فکر می کنم نکته مهم در خصوص کانادا این است که مکان بسیار خوشایندی است. ما به تنوع و تلفیق اهمیت می دهیم.

مهاجران حوزه تکنولوژی کارآفرینی می نمایند

در حالی که دلیل ممنوعیت مهاجرت در ایالات متحده، حفظ اشتغال برای شهروندان آمریکایی اعلام شده، کلاگمن تأکید می نماید هر نیروی کار خارجی در حوزه تکنولوژی که به کانادا می آید تعدادی شغل برای کانادایی ها ایجاد می نماید. طبق گفته کلاگمن، این تعداد بین شش تا نوزده شغل است. بسیاری از مدیرعاملان شرکت ها در سیلیکون وَلی برای استخدام استعدادها از سراسر دنیا با مشکل روبرو هستند. مایکل ووری، مدیرعامل شرکت مهندسی Nuvation، از کانادا برای شتاب دادن به سیستم جذب استعدادهای خارجی قدردانی نموده است.

اداره مهاجرت کانادا به وسیله جریان دنیای استعدادیابی، استخدام افراد بسیار بااستعداد را برای کارفرمایان کانادایی به طور قابل توجهی آسان نموده است. زمان پردازش مدارک، پس از ارائه ارزیابی میزان احتیاج در بازار کار (LMIA) از طرف کارفرما، فقط دو هفته به طول می انجامد، ارائه LMIA توسط کارفرما نیز دو هفته طول می کشد. LMIA مدرکی است که کارفرما قبل از استخدام یک نیروی کار خارجی باید تهیه کند و با این هدف که هیچ کانادایی یا ساکن دائمی برای آن موقعیت شغلی خاص در دسترس نبوده است.

نحوه عملکرد جریان دنیای استعدادیابی

یک کارفرما برای استخدام به وسیله جریان دنیای استعدادیابی باید واجد شرایط یکی از دو دسته ذیل باشد:

طبق دسته A، کارفرما باید توسط یک شریک تائید شده ارجاع داده گردد. در کبک ارجاع باید از طرف یک شریک تائید شده در کبک باشد.

در خصوص کمینیوتِک، این شرط وجود ندارد زیرا این شرکت خود یک شرکت ارجاعی و تائید شده است. متقاضی باید از دانش پیشرفته در صنعت تکنولوژی برخوردار بوده، دارای تحصیلات بالا و پنج سال سابقه کار باشد. دستمزد پایه سالانه پیشنهاد شده به او، بسته به دستمزد عمومی شغل، باید بیشتر از هشتاد هزار دلار باشد.

در دسته B، کارفرما باید قصد استخدام در یکی از دوازده شغل تعیین شده را داشته باشد. در این دسته نیز میزان دستمزد به دستمزد عمومی شغل بستگی دارد.

علاوه بر جریان دنیای استعدادیابی، استان های کانادا نیز دارای جریان های مهاجرتی خاصِ حوزه تکنولوژی مانند برنامه مهاجرتی استان بریتیش کلمبیا در حوزه تکنولوژی و انتخاب های انتاریو در حوزه تکنولوژی هستند. ممنوعیت مهاجرت از طرف ایالات متحده در کنار سیاست کانادا در استقبال از مهاجران، راه را برای ظهور این کشور به عنوان پیشرویی در تکنولوژی و نوآوری هموار می نماید.

منبع: اینترنت
انتشار: 9 آبان 1399 بروزرسانی: 9 آبان 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1095

به "کانادا از مهاجران طردشده امریکا استقبال می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا از مهاجران طردشده امریکا استقبال می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید