گردهمایی دوچرخه ها در پارک لاله؛ به مناسبت روز جهانی دوچرخه

به گزارش مجله مستانه، عصر امروز، 13 خرداد، به مناسب روز جهانی دوچرخه، گردهمایی دوچرخه سواران و فعالان محیط زیست در پارک لاله تهران برگزار خواهد شد.

گردهمایی دوچرخه ها در پارک لاله؛ به مناسبت روز جهانی دوچرخه

سوم ژوئن و 13 خرداد در تقویم دنیای با نام روز دنیای دوچرخه نام گذاری شده است. محمد درویش، یکی از فعالان محیط زیست، از گردهمایی روز دنیای دوچرخه در پارک لاله تهران خبر داد که مدیران شهری، فعالان محیط زیست و هنرمندان در آن حضور خواهند داشت. این گردهمایی امروز عصر ساعت 6 برگزار خواهد شد.

امسال دومین سالی است که روزی به نام دوچرخه به تقویم اضافه شده و پاس داشته می شود. سال گذشته با ابتکار ترکمنستان، چنین روزی با هدف کاهش آلودگی هوا و حفظ سلامت شهروندان به تصویب سازمان ملل رسید.

برای برگزاری این مراسم، از مهدی جمالی نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور، مرضیه حصاری مدیر کل حمل و نقل وزارت کشور و همچنین تعدادی از مدیران شهرداری از جمله محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران دعوت شده است.

محمد درویش با اشاره به اینکه سال گذشته تصویب روز دنیای دوچرخه در سازمان ملل با رای همه کشورها انجام شد و یک رای مثبت یا ممتنع نداشت، افزود:

هدف از گردهمایی امروز در پارک لاله آن است که ما هم در کنار 170 کشور دنیا که مناسبت روز دنیای دوچرخه را پاس می دارند؛ حضور داشته باشیم و برای ترویج دوچرخه سواری تلاش کنیم.

وی به اقدامات شهرداری تهران برای تروجی دوچرخه سواری اشاره کرد و در ادامه گفت:

مطابق برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران هر یک از شهرداران منطقه ها 22 گانه تهران موظف شده اند که هر سال یک خیابان کامل شامل راستا خودروهای شخصی و اتوبوس ها، راستا ایمن دوچرخه سواری و پیاده راه ایجاد کنند. هدف این است که هر سال 22 خیابان مجهز به راستا ایمن دوچرخه سواری و پیاده راه به مبلمان شهری اضافه شود.

از طریق این برنامه، 110 خیابان کامل و مجهز به راستا ایمن دوچرخه سواری و پیاده راه خوایم داشت که تعداد سفر با دوچرخه را از 60 هزار سفر به 300 هزار سفر در روز افزایش می دهند.

طبق گفته های او، هفته آینده قرار است از راستا دوچرخه سواری خیابان طالقانی و دو راستا دیگر در منطقه 6 رونمایی شود، همچنین از سوی وزارت کشور، بخشنامه ای به شهرداری های سراسر کشور ارسال شده است مبنی بر اینکه یکی از مولفه های امتیاز آور شهرداری ها، تلاش آنها برای تجهیز راستا ایمن دوچرخه سواری و استفاده از دوچرخه است.

عکس کاور: ایسنا

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 اسفند 1400 بروزرسانی: 19 اسفند 1400 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1862

به "گردهمایی دوچرخه ها در پارک لاله؛ به مناسبت روز جهانی دوچرخه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردهمایی دوچرخه ها در پارک لاله؛ به مناسبت روز جهانی دوچرخه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید