جراحی برای درمان کمردرد

به گزارش مجله مستانه، دراین مقاله راجع به انواع روش های جراحی توضیحاتی می دهم. واقعیت این است که بسته به شرایط شما، جراح متخصص شیوه جراحی را برمی گزیند و این طور نیست که شما را با روش جدیدی که تقریبا نه سال است در جهان رایج شده و چهارسال است در ایران انجام می گردد، عمل کند.

جراحی برای درمان کمردرد

جراحی برای درمان کمردرد

دراین مقاله راجع به انواع روش های جراحی توضیحاتی می دهم. واقعیت این است که بسته به شرایط شما، جراح متخصص شیوه جراحی را برمی گزیند و این طور نیست که شما را با روش جدیدی که تقریبا نه سال است در جهان رایج شده و چهارسال است در ایران انجام می گردد، عمل کند.

می خواهم برای آشنایی تان بگویم که در این روش، از طریق پوست، یک سوزن داخل دیسک قرار می دهیم و با یاری درجه حرارت 60 درجه سانتی گراد و آب و پدیده یوهماسیون یک حرکت پلاسمایی داخل دیسک ایجاد می کنیم که تا حدودی دیسک تخلیه شده و بقیه دیسک امکان بازسازی خود را می یابد ولی در بعضی بیماران عمل جراحی با اندوسکوپ و شکافی کوچک و در بعضی دیگر جراحی با یاری میکروسکوپ نتیجه بسیار مطلوب تری دارد. در بعضی دیگر مجبوریم جراحی باز انجام دهیم چون بیمار سن بالا دارد و به خصوص اگر به تنگی ستون فقرات مبتلا باشد، باید سوراخ هایی که اعصاب از آنها خارج می شوند باز گردد و اما بیمارانی هم هستند که مثلا می گویند آقای دکتر! فلانی گفته جراحی با لیزر دیسک برایش اجرا شده؛ باز هم برای شفافیت موضوع عرض می کنم که این مساله جدیدی نیست و لیزر موارد استفاده فراوانی دارد اما درباره عمل دیسک موانعی بر سر راه آن است.

در برترین آمارها و از طریق متخصصان پیشتاز جراحی لیزر جهان این آمار فقط در حدود 40 درصد است و جای تعمق دارد که مخاطرات آن را بشناسیم. لیزر در جراحی دیسک در ایران هم سر و صدا کرد اما تقریبا همه بیمارانی که با لیزر عمل شده بودند دچار مشکلاتی شدند.

به طور خلاصه می خواهم بگویم چون در قدیم بیماری هایی که تقلید دیسک را می کردند قابل شناسایی نبودند و امکانات تشخیصی ما بسیار ضعیف بود و برای تهیه یک عکس رنگی و تزریق ماده حاجب داخل نخاع بیماران درد فراوان می کشیدند و در درازمدت، آن ماده حاجب موجب چسبندگی و عوارض می شد، عمل جراحی دیسک نه تنها در ایران بلکه حتی در آمریکا هم خاطره خوشی برای بیماران محسوب نمی گردد ولی امروزه در جهان حتی در ناپایداری های ستون فقرات دیگر نیازی به پیچ بستن و فیوژن (اتصال دو مهره به هم با چسب استخوان) نیست. جوش ندادن ستون فقرات، امکان حرکت آن را فراهم می نماید و بیمار پس از عمل لذت می برد. حتی در طراحی های اخیر دیسک مصنوعی علاوه بر دیسک، مفاصل خلفی را هم تعویض می نمایند که کل واحد حرکتی نو گردد.

منبع:www.salamat.com

منبع: راسخون
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1679

به "جراحی برای درمان کمردرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جراحی برای درمان کمردرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید