شاخص کل بورس امروز مثبت شد ، گروه های کوچک قربانی سیاست های دولت

به گزارش مجله مستانه، به گزارش خبرنگاران، امروز شاخص کل بورس با 21 هزار واحد مثبت در کانال یک میلیون و 496 هزار واحد نهاده شد و حدودا دو درصد مثبت را به ثبت رساند. شاخص کل هم وزن هم در انتها بازار امروز با هفت هزار واحد مثبت در محدوده 451 هزار واحد نهاده شد.

شاخص کل بورس امروز مثبت شد ، گروه های کوچک قربانی سیاست های دولت

شاخص سازان بازار امروز را با تحرکات مثبت به سرانجام رساندند و پارسان، نوری و فولاد بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل گذاشتند. در سرانجام هم بیشترین تراکنش برای سپید، آبادا و برکت ثبت شد.

بیشترین حجم معاملات را امروز دی با 433 میلیون سهم خساپا با 400 میلیون سهم وبملت با 273 میلیون سهم خودرو با 272 میلیون سهم و شبندر با 249 میلیون سهم داشتند.

ارزش معاملات امروز به شش هزار و 129 میلیارد تومان رسید و حجم معاملات هم 7.202 میلیارد سهم بود. بعلاوه ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به بیش از شش هزار میلیارد تومان رسید و 310 میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقوقی به حقیقی و رشد بیش از سه درصد 222نماد و افت بیش از سه درصد 57 نماد در بازار رخ داد.

در سرانجام بازار امروز بیشتر گروه های بازار رنگ سبز را به خود دیدند. فلزات اساسی و خودرویی ها که چند روزی است با افت تقاضا و کاهش قیمت همراه شدند امروز به فرایند عادی خود برگشتند. علی عصاری، کارشناس بازار سهام هم پیش بینی نموده در روزهای آینده شاهد افزایش تقاضا و رشد این دو گروه باشیم.

برخلاف گروه های عظیم بازار که امروز فرایند خوبی را داشتند بیشترین نمادهای منفی در گروه های کوچک بازار به چشم می خورد آن هم به علت سیگنال های منفی به صنعت سیمان، برق و قندی است که به نظر می رسد اگر سیاست های دولت درباره این صنایع تعیین گردد راه این نمادها تعیین تر گردد.

برای مطالعه بیشتر گزارش دستکاری در بازار رخ داده است؟ /کدام صنایع با افزایش تقاضا روبرو می شوند؟ را بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 26 شهریور 1400 بروزرسانی: 26 شهریور 1400 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1672

به "شاخص کل بورس امروز مثبت شد ، گروه های کوچک قربانی سیاست های دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاخص کل بورس امروز مثبت شد ، گروه های کوچک قربانی سیاست های دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید