مسمومیت ناشی از شرب الکل در فارس جان 31 نفر را گرفت

به گزارش مجله مستانه، رئیس مرکز مدیریت و فوریت های پزشکی فارس گفت: متاسفانه 264 نفر در استان به دلیل مصرف الکل طی چند روز اخیر مسموم و به مراکز درمانی منتقل شده اند که 31 نفر بر اثر مصرف مسمومیت ناشی الکل فوت کردند.

مسمومیت ناشی از شرب الکل در فارس جان 31 نفر را گرفت

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری محمد جواد مرادیان، رئیس مرکز مدیریت و فوریت های پزشکی فارس، گفت: متاسفانه 264 نفر در استان فارس به دلیل مصرف الکل طی چند روز اخیر مسموم و به مراکز درمانی منتقل شده اند.

مرادیان اضافه نمود: 197 نفر از مراجعان در شیراز و 54 نفر نیز در سایر شهرستان های استان بستری شده اند و 31 نفر بر اثر مصرف الکل و مسمومیت ناشی از آن در این استان فوت کردند.

رئیس مرکز مدیریت و فوریت های پزشکی فارس اضافه نمود: تعداد 27 نفر در شیراز و چهار نفر در شهرستان ها فوت شده اند. همچنین تعداد مراجعه نمایندگان مسمومیت با الکل در شهرستان جهرم را 12 نفر است از این تعداد 3 نفر جان باختند 7 نفر در بستری و 2 نفر نیز ترخیص شده اند.

وی با بیان اینکه این افراد توسط اورژانس یا خود معرف به مراکز درمانی استان منتقل شدند، گفت: مصرف خوراکی الکل و ورود آن به معده نقشی در از بین بردن ویروس کرونا ندارد.

رئیس مرکز مدیریت و فوریت های پزشکی استان فارس با اشاره به اینکه با توجه به افزایش تعداد مصرف نمایندگان الکل متانول برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا و خطرات استفاده از آن، گفت: متانول در رده ترکیبات ضد عفونی نماینده نیست و افراد به دنبال ضد عفونی کردن دست ها، اشیاء و سطوح ممکن است به اشتباه از این نوع الکل یا به اصطلاح الکل صنعتی استفاده نمایند که بسیار سمی بوده و هنگام تماس با پوست، جذب بدن شده و می تواند عوارضی همچون کوری، مسائل کلیوی و حتی مرگ گردد.

مرادیان ضمن توصیه به مردم برای رعایت مسائل بهداشتی در شرایط فعلی، خواهان تهیه مواد ضدعفونی از منابع معتبر فروش شد و گفت: شهروندان نباید در این شرایط حساس به دام سودجویان بیفتند ضمن آنکه توصیه می گردد مردم اخبار را از مجازی رسمی و معتبر دنبال نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 759

به "مسمومیت ناشی از شرب الکل در فارس جان 31 نفر را گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسمومیت ناشی از شرب الکل در فارس جان 31 نفر را گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید