موفقیت ایران در درمان ضایعه ریوی بیماران کرونایی ، سه دارویی که ترکیب جدید درمانی را می سازد

به گزارش مجله مستانه، رییس کمیته علمی ستاد مبارزه با بیماری کرونا از نتایج موفقیت آمیز یک ترکیب درمانی برای بهبودی سریع تر ضایعه ریوی مبتلایان به کروناویروس اطلاع داد.

موفقیت ایران در درمان ضایعه ریوی بیماران کرونایی ، سه دارویی که ترکیب جدید درمانی را می سازد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، مصطفی قانعی رییس کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا از پیروزیت آمیز بودن نتایج داروی ترکیبی جدید بر روی بیماران مبتلا به کرونا گفت و ادامه داد: خوشبختانه نتایج این دارو در بیماران کروناویروس مطلوب و در کاهش عوارض ریوی، مدت زمان بستری و تحت درمان قرار دریافت ناشی از این بیماری ثمربخش و امیدوارکننده بوده است.

وی با بیان این که استفاده از ترکیب دارویی یادشده موجب شد مدت زمان بستری بیماران نسبت به درمان های مرسوم به 4 روز کاهش یابد اضافه نمود: اگرچه تا کنون درمان مستقلی برای بیماری کرونا عرضه نشده است و اکنون از یک درمان برای ویروس کرونا صحبت نمی کنم، اما خوشبختانه درمانی اثرمند برای عوارض ریوی ناشی از این بیماری، کاهش مدت زمان بستری و تسریع در ترخیص بیماران در کشور انجام شد که نتیجه بخش بوده است.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این دارو را حاصل ترکیب سه داروی ضدالتهابی برای بیماران ریوی مطرح کرد و گفت: داروی جدید در حقیقت حاصل ترکیب سه دارو است که عمدتا دارای خاصیت ضد التهابی هستند. دارو های آزیترومایسین 250 روزی یک عدد، پردنیزولون 25 میلی گرم روزانه و ناپروکسن روزی 2 عدد در این یبماران مورد استفاده قرار گرفته که اثرمند بوده است.

به گفته قانعی، این سه دارو علاوه بر این که عوارض خاصی به همراه نداشته و با دستورالعمل درمانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای این بیماران کرونا، تداخلی ندارد.

قانعی با بیان این که دو گروه از بیماران کرونا در این پژوهش مورد آزمایش قرار دریافتد اضافه نمود: گروه نخست بیماران طبق دستورالعمل فعلی تحت درمان بودند، اما گروه دوم که از این ترکیب دارویی استفاده کردند، به طور چشمگیری کاهش مدت زمان بستری و عوارض ریوی ناشی از کروناویروس را نشان دادند.

رییس کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا ادامه داد: نتایج این پژوهش و اثرمندی دارو، به اطلاع معاونت محترم آموزش، معاونت غذا و دارو، دبیر ستاد ملی مبارزه با کرونا در نهایت به اطلاع وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسید و خوشبختانه امکان سنجی و اخذ موافقت های اولیه برای آغاز یک برنامه درمانی بر اساس این ترکیب انجام شده است.

قانعی به انجام آزمایش در فاز نخست پژوهش بر روی 28 نفر در گروه درمان و 31 نفر در گروه کنترل، اشاره و اظهار کرد: پزشک در انتخاب بیماران دخالتی نداشت و یک سری از بیماران تحت نظر یک پزشک و تعدادی دیگر تحت نظر پزشک دیگری بودند که یک گروه توسط پزشک تحت پروتکل های مرسوم و گروه دیگر از این 3 دارو استافاده می کردند.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان این که نتایج و دست یافته ها پس از نهایی شدن در وزارت بهداشت به صورت دستورالعمل جدید درمانی اعلام خواهد شد، اضافه نمود: گروه های دریاقت کننده درمان، به 100 افزایش خواهد یافت؛ همچنین به زودی یافته ها در قاالب یک مقاله منتشر خواهد شد و تجربه پیروز ایران در این حوزه، در اختیار دیگر کشور ها قرار خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 770

به "موفقیت ایران در درمان ضایعه ریوی بیماران کرونایی ، سه دارویی که ترکیب جدید درمانی را می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موفقیت ایران در درمان ضایعه ریوی بیماران کرونایی ، سه دارویی که ترکیب جدید درمانی را می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید